24 Aralık 2015

YILBAŞI ÜZERİ ÖRME KAR TANESİ VOL:2

Arkideşler!

Söz verdiğim üZRe, kaldığım yerden devam ediyorum kar tanesine...

Lafı uzatmıyorum. Ayyyynen fotoğrafları takip efenim.

(İlk kısım için bir öncek,i yazıma bakın lütfen. Buradan ulaşabilirsiniz)
6 tane 6 zincirlik halkamız/boşluğumuz var.

6'sına da aynı şeyi yapacağız. Yani bir tanesini yapabiliyorsanız kar tanesini yapmışsınız sayılır.

Sırasıyla:

1 tane sık iğne

1 tane trabzan

1 tane 2'li tarbzan

ve

1 tane 3'lü trabzan yapın.






Ardından 6 zincir çekin.






İlk çektiğiniz zincire batarak minik bir halka oluşturun.

(6'lı piko yapın)






3 zincir çekin.






İlk çektiğiniz zincire (yani tığınızdan itibaren 3.zincire) batarak minik bir halka yapın.

(3'lü piko)






6 zincir çekin.






Ve yine ilk çektiğiniz zincire batarak minik bir halka oluşturun.

(6'lı piko yapın)
Sonrasında sırasıyla:

1 tane 3'lü trabzan

1 tane 2'li trabzan

1 tane trabzan

ve

1 tane sık iğne yapın.

Tataaaaaaam! kar tanenizin ilk yaprağı (!) bitti bile! :)






Sık iğne ile bir sonraki 6'lı boşluğa geçin ve az önce yaptıklarınızın aynılarını oraya da, bir sonrakine de, sonrakine de... yapın...









Ve en sonunda da ilk boşluğu örmeye başladığınızda ilk yaptığınız sık iğne ile birleştirerek kar tanenizi tamamlayın. 






Başka hiçbir şey yapmadan masanın/sehpanın üzerine bile koysanz yeterli.

Hele bunları bir de rengarenk örerek bir ipe asıp duvardan duvara yaptığınızı düşünsenize!

Ben yapmadım, şimdi aklıma geldi ama harika olacağına eminim!
Hazır el atmışken, diyorum ki, çok küçük, minik, minicik bir farkla biraz daha değişik bir kar tanesi daha yapabilirsiniz. 

Yandaki fotoğrafa dikkatlice bakacak olursanız eğer neyi kastettiğimi göreceksiniz...

Bunun için tek yapmanız gereken; kar tanesinin uç kısmını yaparken yaptığınız "piko"lardaki zincir sayılarını değiştirmek!

Sağdaki fotoğraftaki kar tanelerinin uç kısımlara bakın piliiiiz.

Anlaşıldı değil mi?

Açıklaması da şöyle:

6 - 3 - 6 zincir yerine 3 - 6 - 3'er adet zincirle aynı pikoları yapacaksınız.

Format aynı olup kar tanesinin uç kısımları farklı olacak.

Artık canınız hanKIsını çekerse... :)

İşte böyle arkideşler...

Umarım birilerinin işine yarar bu paylaşımım. haber ederseniz mutlu olurum...

Çamaşır koymuştum makinaya, sesi kesildiğine göre bitmiş demektir. Gideyim de asayım bari :)

Siz kalın sağlıcak ile...

Ağrosız sızısız günler diliyorum, huzurla kalın efenim...


3 yorum :

  1. Canım benim hiç yaramaz olur mu işimize, hemen yapalım ağacımıza asalım :)) Muuusmutlu bir yıl olsun, sevgi dolu, mutluluk, bolluk, bereket dolu.

    YanıtlaSil
  2. Ne kadar güzeller. Tek tek fotoğraflayıp emek emek anlatmışsınız bir de, çok teşekkürler :)
    Blogunuzu az önce keşfettim. Son 9 aydır paylaşımda bulunmamışsınız; umarım her şey yolunda, sağlığınız keyfiniz yerindedir.
    Sevgilerimi gönderiyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Gül, evet, maalesef öyle oldu. Çok uzun süredir hiç yazamadım. Öncelikler o kadar değişti ki bu 9 aylık sürede. Çok şükür şimdi herşey yolunda. Sormanız, ilgilenmeniz ne kadar güzel. Çok teşekkür ederim.

      Sevgiler benden size olsun... :)

      Sil