23 Temmuz 2015

KALP ŞEKLİNDE KİTAP AYRACI

Merhaba arkideşler!!!

İyisinizdir inşallah diye başlıyorum bugün, ülkemin şartlarında ne kadar iyi olunabilirse diye ekleyerek... Dili, dini, türü, cinsi... ne olursa olsun ölenlere üzülmemek elde değil. "keşke" ile başlayan o kadar çok cümle kurmak mümkün ki...

Neyse...

Bugün Pinterestte görüp beğendiğim bir kitap ayracının nasıl yapıldığını gösterTmek istiyorum. Gerçi kaynak sitede de çok güzel anlatılmış lakin benim birkaç eklemem de oldu üzerine.

Daha önce benzerini yapmıştım teeeee çok zaman önce. Merak edip bir bakmak isterseniz eğer onun için buraya bakabilirsiniz...

Malzemeler öyle çok teşkilatlı şeyler değil; kağıt, cetvel, makas, yapıştırıcı!

kağıt olarak her türlüsünü kullanabilirsiniz; dergi sayfası, takvim kağıdı, origami kağıtları, isterseniz gazete kağıtları bile uygun bu iş :)

Yapmanız gereken çok basit. Dikdörtgen kağıtları bir iki katlayıp yapıştırmak!!!


Ben ne çok büyük ne de çok küçük olsun istedim. Bundan mütevellit dikdörtgenin ölçülerini 12,5 x 6,5 yaptım. o buçukları niye yaptım, inanın benim de bir fikrim yok!!!!

Ölçüler size kalmış yani :)

Dikdörtgen kesilen kağıdı resimdeki gibi ikiye katlayın. Ben katladıktan sonra yapıştırdım. Ama orjinalinde yapıştırma yok. Bence siz hem yapıştırarak hem de yapıştırmadan deneyin, hangisi kolayınıza gelirse ona devam edin..



Ardından kağıdı ortadan ikiye katlayın ama bunu yaparken kat yerine iyice bastırmanıza gerek yok. Çünkü bu katlamanın amacı sadece ortayı belirlemek. İsterseniz pekala cetvel kullanıp kalemle işaretleyerek de aynı şeyi yapabilirsiniz...

Ben katlamayı tercih ettim. Zaten buçuklu garip bir ölçü kullanmışım, bir de onun ortasını bulacağım diye hiiiiiç uğraşamam!!!!


Ardından belirlediğiniz orta noktadan her iki tarafını da yukarı doğru kıvırın. Ortaya yandaki gibi birşey çıkması gerekiyor. Bu aşamada ve sonrasında yaptığınız kat yerlerine bastırabilirsiniz...

Ardından ters çevirin üçgenimsi kağıdı. Yani sol yandaki gibi olsun!

Resimleri takip efenim...





Ben burada katladığım kısımları yine yapıştırdım. Yapıştırdıktan sonra elimle bir süre bastırdım açılmasın diye.

Az önce söylediğim gibi yapıştırıp yapıştırmamak sizin insiyatifinizde...

Ve...

Tataaaaaam!

Ayracınız hazır! Kaynak sitede herşey buraya kadar. Ben orta kısmını da yapıştırarak bir ekleme yaptım. Bunun için selobant kullanabileceğiniz gibi zımbadan da faydalanabilirsiniz.

Hatta ben bantla bile uğraşmak istemediğim için elimdeki küçük yapışkanlı kağıtları kullandım bant yerine!!!






Biri zımbalı diğeri bantı. Aynı işi görüyor.

Tercih sizin efenim...



Eğer kalp şeklinde olmasın benim ayracım, "ne o öyle kız şeysi gibi" derseniz eğer uç kısımlarını kıvırmayıp düz de bırakabilirsiniz. Böyle de gaaağyet aynı işi görüp bıraktığınız sayfada dururlar.

Ve son olarak da bilmem kaçıncı defa tekrarladığım şey; yapmışken hep birden fazla yapın efenim. Hem eliniz alışsın, pekiştirin, hem de elinizin altında hazırda bulunsun. Birine kitap mı hediye edeceksiniz, bununla birlikte verin, daha kıymetli olsun verdiğiniz şey!

Desen desen yapın, missss :)

Bu arada az kalsın unutuyordum. İşte burası bu ayraçla ilk gözgöze geldiğimiz yer. Bakmadan geçmeyin efenim. Çok güzel bir site.

Hele birde bunları yaparkenEE yanınızda biri varsa, mesela bir şahıs (!) kesen, yapıştıran, tutan, o zaman daha bir keyifli oluyor yapılması :) Benden söylemesi.

Televizyonda film, masada kahve, elde rengarenk kağıtlar...

Neyse arkideşler...

Benden bu kadar. HerkeŞe şimdiden güzel bir hafta sonu diliyorum. Kalbimizde kaybedilen onlarca insanın ağırlığı diğer yanda "hayat yine de devam ediyor" hallerinde...

Kalın sevgiyle, güzelliklerle.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder