20 Kasım 2013

ÖRMEDEN DE ÇAM AĞACI OLUR Kİ! (ornitorenk'e ithafen) :)

Arkideşler, merhaba!!!

Nasılsınız inşallah?

Ben mi? İyiyim ki çok şükür, yüzmeye başladım!

Evet evet! Tekrar havuzlara dönüş yaptım bir yıldan uzun bir süre üzerine :) Göreceğiz bakalım işe yarayacak mııııııı, yaramayacak mıııııııııı?

Başlıktan anlaşılacağı üZRe yine bir yılbaşı ağacı var bugün. Ornitorenk'e ithafen dedim, çünkü bir önceki yazımda yorum yapmış ki keşke örmeyi bilseydim diye...

Eeeeee... Çareler tükenmez ki! Örmeden de ağaç yaparız ki!!!!  :)

Yine bolca resim ekiyorum, hem rahatça anlatabileyim hem siz özenin yapın diye... Örme çamağacı tarifi bir sonraya kaldı ki...

Malzeme olarak yine fazla birşey gerekli değil, yani eldekilerle rahatça yapabilirsiniz...

Tel, uzunca şerit kumaş parçası, yeşil yün ve süsleme malzemeleriyle kolayca yapabilirsiniz. Başlıyalım o zaman!


Kalınca bir tel kullanırsanız eğer proCenin ilerleyen aşamalarında ağacınız ekilip bükülmez, sıkıntı yaratmaz.

Benim kullandığım tel ne çok kalın ne de çok ince. Kıvırırken de zorlanmadım.

Ağacın iki yanını 15 cm'den yaptım. Ne çok büyük ne de çok küçük olsun istedim.

Kıvırırken pense kullandım ama pekala elinizle de kıvırabilirsiniz...

Sonrasında iki ucu birleştirmek için bant kullandım. Bildiğiniz selobant. Nasıl tutturduğunuz pek de önemli değil, yani güzel görünsün diye uğraşmanıza gerek yok, çünkü üzeri birazdan kaplanacak.

Siz sadece sıkıca tutturduğunuzdan emin olun. Benim yaptıklarımdan bir tanesi ip dolarken açıldı, tekrar tutturamadım, toplandı, eğri oldu derken sinir oldum, attım!

Neyse...
 Gelelim ağacın ilk katına....

Benim kaplama için kullandığım yumak İstanbul'dan bir arkadaşımın, biraz zorla da olsa, el koyduğum tiiiiişörtlerini keserek elde ettiğim bir yumak.

Yanları dikişli olmayan bir tişört. Tüm tişörtten eklemesi olmadan bu yumağı çıkarabildim. Çok kolay bir tekniği var bunu kesmenin. Onu da sonra gösteririrm ki!
Elinizdeki artan kumaş parçalarını pekala kullanabilirsiniz.

Ben ağacın biraz kalın ve tok durmasını istediğim için alta bunu doladım. Siz derseniz ki eğer ağacım ince olsun, o zaman bu kısmı atlayarak doğrudan yeşil iple kaplama kısmına geçebilirsiniz efenim :)



 Efeniiiiiiiim! Bu noktada bir karar vermeniz gerekiyor. Ağacınızın gövdesi olsun bir yere saplayarak mı kullanacaksınız, yoksa asacak mısınız?

Ben gövdeli olanı tercih ettim daha çok, örnek olması için bir tane de asmalı yaptım, tercih sizin keyif sizin!!!

Gövde için boğaz çubuklarını kullandım. Boyadım bir kaç tane. Boyaları çıkarmak istemediğimden ojeyle boyadım birkaç tane :)

 Hangi yolu seçerseniz seçin, yapıştırıcı olarak uhu kullanın. İp, kumaş türü şeylerde bana göre uhu çok daha güzel sonuç veriyor...

Asmak için ince bir kurdele kullandım kimbilir hangi tişörtün veya blüzün yakasından kestiğim... :)

Eveeeeet! İşte bu noktada işin sıkıcı kısmı bitip keyifli tarafı başlıyor; ağacın görünecek yüzeyini dolamak!



Bunu dolarken tek kat değil birkaç defa fidip gelerek dolama yaptım.

Yaptım ki alttaki beyazlık hiç görünmesin, ağacım tombul olsun diye...

Yalnız bu noktada farkettim kiiiiiii ağacımın bir tarafı az biraz yamukk mu ne!!!??? Muhtemelen beyaz şeyi dolarken biraz sıkmışım elimle.

Amman dikkat! Böyle bir surumda sakın düzeltmeye kalkmayın. Başlarken bantla birleştirdiğiniz iki uç çıkabilir ve yaptıklarınız boşa gidebilir...

Şimdi ise en keyifili kısıma sıra geldi, yani süslemeye...

Bunun için de kullanabileceğiniz şeyler sınırsız; düğmeler, kumaş parçaları, minik fiyonklar, kar taneleri, simler....

Ben ağacımın tepesi için elimde bulunan  kırmızı ponponu kullandım. Yıldız da çok güzel duracaktır...




Bu arada belirteyim, yeşil iple kaplarken ağacın alt kısmını ihmal etmeyin. İpinizden küçük parçalar kesin, onları kullanın, iteleyin, büzüştürün... ne yapıyorsanız yapın ama ağacın her tarafını yeşille kaplayın!

İşte benim yaptıklarımdan ilki budur efenim...







Örnek olsun diye yaptığım tepesinden asmalı olan da budur.

Gödüğünüz ve anladığınız tahmin ettiğim üZRe süslemeleri kutu içecek açma halkasıdır. Niye bilmem yıllardır biriktiririm bu açma halkalarını renkli renksiz ayırmadan... Aslında başka birşeyle süsleyecektim bu ağacı ama bulamadım aklımda olan şeyi ve birden bunlar gözüme çarptı.

"Eh hadi bi deneyeyim" dedim, denedim!

İyi mi oldu pek bilemedim ama denedim!  :)




 Efeniiiiiiim....

Bunun süslemeleri renkli raptiyedir. Ne zaman aldım, nereden aldım gibi soruların cevaplarını hiç mi hiç hatırlayamadığım renkli raptiyeler burada yerini buldu...

Üzerlerine birer kat simli şeffaf oje sürüldü.





İşteeeeeee böyle efenim...

Dilerim az biraz fikir vermiştir size yaptıklarım.

Ben olsaydım, çalışıyor olsaydım, bir ofis işim olsaydı, masam ve kalemliğim olsaydı, bu ağaçlardan yapmış olsaydım... mutlaka bir tanesini kalemliğime koyardım. Hatta ve hatta hem bana güzel görünsün hem de karşıdakilere diye, ağacımın iki yüzünü de süslerdim...

Ama ben çalışmıyorum ki!!!

İşte...

Fikir olsun diye :)

Neyse efenim....

HerkeŞe güzel bir Çarşamba günü diliyorum.

Bu arada son birşey daha.... Yav bu kış mevsimi nerede kaldı ki?!?!?! Aralık neredeyse gldi ama Ankara'da ne yağmur var ne de kar! Hatta hava ara ara "ılık" bile oluyor.

Yok bu durum sorun değiş ama sonra bahar gelmiyor, paldır küldür yaz mevsimine giriyoruz. Olmuyoo bööle, her şey yerinde, herşey zamanında...

Neyse efenim...

Diyeceğim o ki;

Kalın sağlıcak ilen

Sevgiler

demet

:)

6 yorum :

  1. Günaydın Demetcim, ağaçlar süper walla bayıldım ama ben örgü çam ağacını bekliyorum merakla. Kafamda bi sürrü proce var hangisini yapcam bilemiyorum. Bu arada Juliette bloğunda bir yılbaşı kapı süsü yarışması başlatmış bir bak istersen :) eğlenceli olabilir :) Kocaman öpüldün ki :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Orgu cam agaci yayina girdi ki! Hem zaten siz bakip hemmen yorum bile yapmissiniz ki!!! Tesekkur ederim...
      Ayrica soylediginiz bloga da vajacagim elbet
      Opuyorum :)

      Sil
  2. hahaha çok mutlu oldum çok çok çok...
    çok teşekkür ederim bunu bende yapabilirim işte :)) sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zamaaan gule gule hap sevgili ornitorenkhandmade!
      Fikir verdiyse ne ala :)

      Sil
  3. :)) bayılıyorum senin yazıların.esprili ve detaylı anlatımın beni benden alıyor.pRocne hasta oldum.kocaman bir ağacım olduğundan hiç yapmayı düşünmemiştim ama kızçelerime yeni yıla bişeyler yapmak istiyordum ufaktan bu post bana esin oldu.aynısı olmasada azıcık minyatürlerini deniycem bakalım :) teşekkürler şeker bu güzel anlatım lı yazı için.çok öpüyorum.
    bu arada yüzme haberi süper.birde ben başlasam nolaki:)
    dipnot:buzullar eriyor mevsimler artık eskisi gibi olmayacak maalesef.ama bu mevsim böyle olunca hasta diyor hasta! :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet! Bayil bana alanay!!! Cok sev beni :))) kizcelerini de sev benden de opucuk ver onlara :)
      Valla dedigin gibi mevsimler tam kaydi. Bize dusen uyum saglamak artik...
      Opuyorum seni sevgiler ki!!!

      Sil