11 Ocak 2013

RENKLİ YARA BANTLARINIZ OLSUN MUUUU???


Bence olsun! :)

Diyerekteeeen bugünkü yazıma başlıyorum efenim....

Aslında niyetim başkaydı ama dün akşam facebook'ta dolanırken (yine yeri, adresi belli değil) rastladım buna... Sabahı zor ettim desem inanmazsınız, inanmayın da zaten, gayet güzel uyudum, hiç de öyle erkenden falan kalkmadım. Ama en azından planladığım şeyi değiştirerek bunu yapmaya karar verdim... Yine çok çok çok kolay birşey, fazla vakit almayan, fazla malzeme gerektirmeyen...

Sanırım en çok küçük çocuğu olanların ilgisini çekecektir. Rengarenk yap, desenli yap. Gerçi şimdilerde her yerde desenli yara bantları bulmak mümkün ama sanırsam normalinden daha pahalı. "Bizim çocuk çok sık düşüyor, yuvarlanıyor, bant çok gidiyor, renkli olsun cocuuuumun bantları ama fazla para da vermeyeyim" diyorsanız eğer doğru yerdesiniz!!! Bu proje tam size göre :)))

Malzemeler yandaki fotoğraftakilerden ibaret; yara bantı (bez olanlardan), çift taraflı bant, kumaş, makas. Çift taraflı bantı orta boy olarak seçerseniz eğer tam olarak plasterin eniyle aynı ölçüde oluyor. Bunu tercih edin derim. Çünkü çift taraflı bantı kesmek kadar gıcık bir şey var mıdır, bilmiyorum? Makasa yapışır, elinize yapışır, makasın işleyişine engel olur...

İşleyiş şu şekilde: Yarabantlarının dış yüzeyine çift taraflı bant yapıştırın, sonra kenarlarından dikkatlice kesin. Ardından çift taraflı bantın diğer tarafını kapatan kağıdı çıkarın, ki bu da ayrı bir gıcık edici işlemdir, kumaşın ter yüzüne yapıştırın ve sonra da etrafındaki fazla kumaşları kesin! Hepsi bu :) Resimleri takip edin lütfen...







Simsalabimsooooooooooooooooooo

İşte renkli plasterleriniz hazır! Ben çok kalın olmayan bir kumaş kullandım. Sanki kumaş ince olursa kullanımı daha kolay olur gibi geldi bana... Ama desenli kumaşın çok daha güzel duracağına eminim. Bu arada belirteyim flaster değil plaster. TDK'dan az önce kontrol ettim...


Tabi bunları bir de denemek gerekir değil mi?

Açılıyor mu?

Suya dayanıklı mı?

İşte tüm bu soruların cevabı için kendimi kullanacağım ve baş parmağımda bulunan iğne deliğinden bile daha küçük yara için bu yara bantını kullanacağım... Şu an saat öğleden sonra 2 civarı. Yazımı akşam tamamlayacağım ve sonucu da size bildireceğim...

Her şey sizin için, her şey bilime bir katkı...

Neyse...



.................
.................
..........
................................
.......
..................................
...............
...Veeee saat şu an itibariyle 20:10. Gün içerisinde defalarca elimi yıkadım, araba kullandım, alışveriş yaptım, annemlere gittim, portakal soydum. Ama bantım hala parmağımda!!!

Test edildi, onaylandı. Çalışıyor. Deneyebilirsiniz :)))

Bu arada e-postama gelen birşeyi aktarmak istiyorum. Genellikle böyle şeyleri pek paylaşmam, doğruluğundan emin değilim ama benim de yıllardır alışkanlığım haline gelmiş bir şey.


...Peki Çinliler neden sürekli sıcak su içer? Sıcak su bizim için neden iyi? Midemiz vücudumuzun için bir nevi "fırın" işlevi görüyor. Midemiz yediklerimizi bakteri ve enzimlerle eritmek için ilk önce uygun ısıya getiriyor, yani tekrar ısıtıyor. Soğuk su içmek ise midemizin daha fazla enerji harcamasına neden oluyor. Ve yanında alınan diğer besinlerin sindirimini de zorlaştırıyor. Özellikle yağlar soğuk suda çok daha zor çözünüyor.  Çinliler soğuk içecekler içtiğiniz veya soğuk besinler yediğiniz zaman içsel organların daha fazla büzüldüğüne, mevcut problemleri daha da kötüleştirdiğine inanıyor. Yağlı bir tavayı soğuk suda yıkamaya çalışın. Yağlar donar ve yapışır. Ama aynı tavayı sıcak suda yıkarsanız, yağı çözer ve uzaklaştırır.

SICAK SUYUN Faydaları :

1 – Bedenin doğal serinletme sistemini çalıştırır. Bu kan dolaşımında artışa neden olur.


2 – İç organları ve kaburga kafesinin etrafındaki kasları gevşetir,daha derin nefes almanızı sağlar.


3 - Mide asidi etkilerini rahatlatır ve asit reflu semptomlarını rahatlatır.


4 – Sulanmayı ve besinlerin emilimini artırarak sindirime yardımcı olur.


5 – Kabızlığı giderir.


6 – Yemeklerden yarım saat önce içilen sıcak su iştahı azaltır ve kilo vermeyi hızlandırır. 


Günde 3 kez 1 fincan için, kahve sıcaklığında. Daha fazlası daha iyidir. Sabah kalktığınızda siz de güne sıcak su içerek başlamayı deneyin ve vücudunuzun nasıl tepki verdiğini kendiniz deneyimleyin. Eğer sıcak suyun tadı hoşunuza gitmiyorsa içine biraz zencefil, limon, portakal yada kivi dilimi katarak suyunuzu tadlandırabilirsiniz....


Neyse...

Benden bugünlük buy kadar efenim...

Herkese güzel güzel güpgüzel bir haftasonu diliyorum...

Kalın sağlıcak ilen :)





4 yorum :

  1. renkli hatta desenlileri çocuklar için üretimde yıllar önce yırtık jean modası blue jean dergilerinden takip edilip iç geçirilen yıllarda bir jeanimi kesip renki yara bantları yapıştırarak giyerdim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amanın! İyiymiş :) Eminim süpper olmuştur...

      O Blue Jean dergisini uzuuuuun bir süre ben de takip etmiştim. Heeeey gidi günler hey :)))

      O zaman bundan şu sonuç çıkıyor ki, aslında renkli plasterler yıllardııır var ama ben yaklaşık beş-on yıl geriden takip ediyormuşum :)

      Sevgiler ki!

      Sil
  2. ne keyifli proCe lerin varmış... Kuzum bayılacak bu fikre... hele pulların straforla buluşması süpermiş... ikea-şibo-rossman benim de favori üçlüm ... :)) selamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Hobimi Terapimi (ki bence daha çok terapi!

      ProCelerimi beğendiğin için çok teşekkür ederim. Ne iyi ettin de geldin :)

      Selamlar&Sevgiler benden efenim, "kuzu"na da bissürü öpücükler...

      Sil