12 Aralık 2012

BİR KART, BİR DE DESENLİ BANT :)

Efeniiiiiiiim...

Soğuk, sisli puslu, kapalı, gri bir Ankara'dan herkeŞe merhaba!

Her neredeyseniz eğer iyi olun, iyi olmak için elinizden gelenin en iyisini yapıyor olun...

Bugün bir tane kart yapacağım, bir de desenli bant yapmayı anlatacağımdır. Önce kart! Bunun için resimleri takip etmeniz yeterli olacaktır. Malzemeler aşağı yukarı önceki kartlarla aynı. Kullanacağınız renkler, materyaller tamamen size ve hayalgücünüze bağlı. Benim ki sadece fikir vermek adına... Bu kart mavi ağırlıklı oldu, yeşil de çok güzel olur veya yeşil-kırmızı-beyaz bir arada... Siz nasıl isterseniz...




Bunlar benim yaptığım desenli bantlar, ki yapımını az sonra anlatacağım. Ama elbette ki yazıcıdan çıktı alarak bir pritt veya uhu yardımıyla da yapıştırsanız aynı işi görür!


Üç sıra kardanadamların arasına yapıştırdığım  şeritler kurdeleden. En üstteki puantiliyi nereden aldım hatırlamıyorum ama ortadaki kalpli olanını çıkrıkçılar yokuşundan almıştım. Hatta ve hatta burada size uzuuuuuun uzun da anlatmıştım o günümü... Kurdeleleri yapıştırırlen pritt türü yapıştırıcı kullanıyorum. Yalnız kağıt yapıştırırken sürdüğümden biraz daha yoğun kullanıyorum yapıştırıcıyı. Çok da iyi tutuyor.

Burada da simli sutaşı kullandım üç sıra. Yine prittle yapıştırdım. Kartın en altındaki kardan adamların yanına da elimdeki mavi-gri çizgili bantı kullandım. Yıllaaaaar yıllar önce almıştım bu bantı. Nereden olduğunu da gaaayet iyi hatırlıyorum. Kars'tan! Evet evet! Kars'tan. Çalıştığım dönemlerdi, 2004 Ocak - 2005 Ocak arası iş için bir sene Kars'ta yaşamıştım. İşte o zaman kırtasiyenin birinde tesadüfen görüp almıştım...

İşte bu kartım da bu kadar.Kardan adam ağırlıklı, mavili ve neşeli! Bu sene yeni yıl için kart göndereceklerimin listesi çok uzun, bakalım bu kime gidecek...?


İşte aşağıdakiler de bugüne kadar yaptığım(ız) tüm kartların genel bir hali...!  :))

 
Gelelim şu desenli bant yapma işine... Elimde bir sürü var bu bantlardan, yurt dışından aldığım... "Japanese tape" yada "patterned tape" diye aratırsanız eğer internette şimdiden söyleyeyim göreceğiniz renk ve desenler karşısında gözlerinize inanamayacaksınız!!! Ben aldıklarımın büyük bölümünü e-bay'den siparişle almıştım, bazılarında "sipariş verdiğim"le "gelen" bant arasında dünya kadar fark olduğunu söyleyebilirim... :( İşte benim "desenli bant"larım:
 


Yandakilerin bir kısmını buradan almıştım, yanılmıyorsam eğer Office 1'dan... Parlak olanlar (sarı ve mavi) favorilerimdir :)
 Sağdakiler ise yurdum elektrikçilerinden veya yapı marketlerinden toplanmış bildiğiniz yalıtım bantları olup, renkleri ve kendinden yapışkanlı olmaları itibariyle tarafımdan sık sık kullanılmaktadır :) Gelelim beni desenli bant hikayeme... Aslında fikri "turuncu oda"dan, buradan aldım. Bakmayı ihmal etmeyin derim, çok güzel şeyler bulacaksınız... 
İşte ben nasıl yaptım, burada...
 
Öncelikle yazıcıdan çıktı aldım beğendiğim desenlerde. Genelde de şerit şeklinde olanlarını tercih ettim. Çıktıları aldıktan sonra da düzgünce makasla kestim...
 


 
 
Çift taraflı bant kullandım bu kestiğim şeritleri bant haline getirmek için. Yapı marketlerde, inşaat malzemesi satan dükkanlarda kolaylıkla bulabilirsiniz bunları. Birkaç farklı kalınlıkta olanı var, bendekiler yandakilerdir...

Şeritleri düzgünce çift taraflı bantın yapışan tarafına yapıştırdım.



 
Ve sonra bantı da çıktılarım hizasında düzgünce kestim! Hepsi bu! İşte desenli bantınız hazır. Bunu renkli kağıtlardan, dergi sayfalarından, hazeteden bile, istediğiniz herşeyden yapabilirsiniz... Hımmmmm... aslında şimdi aklıma geldi, acaba kumaştan da olabilir mi ki??? Bence olabilir gibi geldi bana. Denemeli, görmeli!

Birkaç hafta evvel gezerken kırtasiyenin birinde yapışkanlı kağıtların (dc-fix) şeffaf olanlarıyla karşılaştım. hayret! Daha önce hiç farketmemiştim bunları. Halbuki çok da ilgiliyimdir bu kendinden yapışkanlı kağıtlarla ama... neyse... Denemek için, yapmış olduğum birkaç desenli bantımın üzerini kapladım. Fikrimi sorarsanız çok da büyük bir fark yaratmadı bence...!
 
Yani elinizde şeffaf dc-fix yoksa eğer sırf bu bantları kaplamak için pek almaya değmez gibi... Ama siz görürseniz yine de alın bir kenara koyun, neyin nerede karşınıza çıkacağı hiiiiiç belli olmaz :) İştee yukarıdaki kartı hazırlarken kullandığım kardanadam resimleri de bu desenli bant konseptinde oluşturulmuştur efenim.

 
...Ve dediğim gibi, ister kardan adam ya da başka her desendeki şeyi kullanarak kendi desenli bantınızı yaratabilirsiniz...
 
Ooooof!
 
Kars deyince orada geçen günlerim geldi aklıma.
 
Çok güzel ve mutlu bir "1 yıl" geçirdim orada. Demişlerdi hep eğer Kars Kalesi'ne çıkarsan 7 yıl içinde mutlaka tekrar dönersin diye ama benim 7 yılım 2012 başında bitti ve ben Kars'a tekrar hiç gitmedim! Keşke şansım olsaydı, keşke tekrar gidebilseydim... Sadece Kars değil, bu sayede etrafındaki bir sürü yeri de görme şansım da olmuştu; Ardahan, Şavşat, Ani Harabeleri, Erzurum, Iğdır, Ağrı, Şeytan Kalesi, Doğu Beyazıt, Çıldır Gölü, Sarıkamış, İshak Paşa Sarayı...
 
Eh şimdi bu kadar bahsetmişken birkaç resim eklemezsem olmaz değil mi?  :))
 
Sarıkamış Şehitlik...

Kars Kalesi

Ani Harabeleri

İshak Paşa Sarayı

...Ve en güzel gökkuşağı...!
  
 
 
 Kalın sağlıcakla..
 
Sevgiler :)
 

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder