5 Nisan 2012

TIĞLA ÖRÜLMÜŞ KALP!

Efenim... Merhaba...

Herkeşş iyidir inşallah! 

Ben mi? 

Sesimden anlayacağınız üZre hala ve hala, inatla hastayım... 

Yok!!! 

Geçmiyor bu sinir hastalık, yapıştı kaldı üzerime! 

Neredeyse 2 hafta oldu. İki haftadır yatıyorum, koltuklarla kanepelerle bütünleştim, resmen belim düzleşti ama ben inatla aynıyım. İlaç almayı bıraktım artık, bir işe yaradıkları yoktu, bir de midemi ağrıttılar boşu boşuna... 

Havalar güzelleşti, bahar geldi kentime ama ben evde! Baharı camdan dışarı bakarak karşılıyorum :(

Neyse, bu kadar sızlanmadan sonra iyiye gittiğim şeyleri de söylemeliyim; mesela gece uyutmayan öksürük krizlerim son birkaç akşamdır yok, uyuyabiliyorum. Burnumu silmekten dolayı oluşan kırmızılıklar da geçmeye başladı. İştahsızlıklıktan durduğum yerde yaklaşık 1,5 kilo vermişim ki hastalığımın en güzel tarafı bu oldu...!!! :)) 

Hep derim, herşeyin bir iyi tarafı bir de kötü tarafı vardır diye :))

Gelelim bugün yapacağım şeye. Aslında aklımda farklı birşey vardı ama planladığım şekilde ayaklanamadığım için ertelemek zorunda kaldım. Onun yerine tığla küçük minik miniminnacık kalpler yapacağız. 

Tığla ilgili bloglarda çokça örneklerini bulabilirsiniz. Yapımı çok kolay, siz de yapın istedim. Elinizde az kalmış ipleri rahatlıkla değerlendirebilirsiniz. Kullanacağınız ipin ve tığın kalınlığı tamamen size kalmış...

Bu kalplerin örülüşünde iki türlü başlayabilirsiniz. Ben genelde ilkini kullanıyorum ama size her iki yöntemi de anlatacağım, hangisi kolayınıza gelirse...

İlk yöntem "dolanmış iple halka başlangıcı" şeklinde Türkçesini bulduğum magic ring/magic loop yöntemi. Bana göre çok pratik. Çiçek yapma motiflerinde de ben zincirle halka yapmak yerine bunu kullanıyorum.

Aşağıdaki şemalardan kolaylıkla anlayabilirsiniz nasıl yapıldığını. Yok bir de canlı yapılışını göreyim derseniz eğer buradaki videoyu izleyebilirsiniz. Hazır Youtube'u açmışken ilgili videoyu çeken bayanın (Teresa) diğer videolarını da mutlaka izleyin derim. Hem anlatımı çok net, hem de bir sürü ayrı başlığı var. İngilizce bilmiyorsanız eğer kapatın sesini, izlemeniz bile yeterli olacaktır. 


Aşağıdaki görsellerin adresi, burası.

Vereceğim tarifte kullanılan ilmeklerin yapımını bilmiyorsanız eğer buradan bakabilirsiniz. 

Bu arada benim bir önceki projede, hani şu tığ terimlerinden bahsettiğim yerde Piko diye bahsettiğim şey çok farklı birşeymiş aslında. Zaten adını bilmediğimden İngilizcesine yakın bir isim vermiştim kendimce ama yanlış vermişim efenim! 

Piko apayrı birşeymiş... Hiç görmediğim :) ama yine de çok sevdiğim bir arkadaşım söyledi bunu da. Annesi "ibik" dermiş bu motife. Yeni bir düzeltme olana kadar bu ilmeğe artık ibik denecektir, biline...! :)))



Şimdi sırasıyla halkanıza yapacaklarınız şunlar:
4 zincir
3 tane üçlü trabzan
3 tane ikili trabzan
1 zincir
1 üçlü trabzan
1 zincir
3 tane ikili trabzan
3 tane üçlü trabzan
3 zincir
Yarım sık iğne

Ardından halkanızın boştaki ipini çekin, iyice sıkıştırın ama ipin kopmamasına dikkat edin.

İşte kalbiniz hazır!



Diğer yöntemin ise sadece başlangıç kısmı farklı.

4 zincir çekin ve yukarıda belirtilen tüm işlemleri çektiğiniz 4 zincirden 4.süne batarak yapın. Bu arada birşey hatırlatmak istiyorum. Zincirleri sayarken tığın bulunduğu ilmekten sonra gelen ilmekten itibaren saymaya başlayın daima.


Bu da bağımlılık yapan şeylerden biri benim için. Bir başladım mı gerisi geliyor. Hemencecik de bittiği için anlamıyor insan, yaptıkça yapası geliyor...

Peki nerede kullanacaksınız bu minik şirin kalpleri??? Bir kere aplike olarak istediğiniz yere monte edebilirsiniz bunları; pantolon, cep telefonu kılıfı, yastık, battaniye, havlu, tişört... nereye isterseniz...




Dilerseniz örmeyi bitirdiğinizde ipi kesmeyip zincir çekerek kalbi asmak için küçük askılar yaparak istediğiniz yere tutturabilirsiniz... 

Ben bir çantamın fermurarına takmıştım, açıp kapamakta çok zorlanıyordum tutacak yeri çok küçük olduğu için. Şimdi rahatlıkla kullanabiliyorum fermuarını da çantamı da... 

Cep telefonunuza da monte edebilirsiniz isterseniz birkaç küçük boncuk da ekleyerek...

Fiii tarihinde bu tel tokalardan bir torba dolusu almıştım Amerika'dan gün gelir kullanırım diye. Dolapta sıralarını bekliyorlardı yaklaşık bir yıldır. Birden aklıma geldi neden olmasın diye, denedim, beğendim de...








Elinizde benimkiler gibi değil de normal tel toka varsa o zaman da sorun değil, ister yine yapıştırarak ya da ince bir iple tokanın tek katına bağlayarak aynı sonucu elde edebilirsiniz... Kız çocuklarının bu tokalara bayılacağına eminim. Hele bir de kırmızı kalpli olursa... :)




Ya da zincir çekerek birbirine tutturacağınız kalplerinizle odanıza süs yapabilir veya güzel bir hediyeyi paketleyebilirsiniz...

Her zamanki gibi herşey tamamiyle hayalgücünüze bağlı...

Benden bugünlük de bu kadar... Hasta olunca pek verimli de olamıyor insan ne yazık ki...
Size ilk başta sağlıklı günler diliyorum, sonra da keyifli...

Herşey gönlünüzce olsun.

Kalın sağlıcak ilen :)





Hiç yorum yok :

Yorum Gönder