9 Nisan 2011

POŞET KAPATICI

Aslında ne isim vermem konusunda kararsız kaldım ancak daha uygununu da bulamadım. Tost ekmekleri, açılıp hepsi kullanılmayan kuru gıda paketleri, dondurucuya konulan küçük torbalardaki gıdalar… Hepsinin de ağızlarını kapatmak gerek. Gerçi birçok yolu var bunun için, annemin yaptığı gibi renkli mandal kullanmak, kendiliğinden kilitli poşetler, hemen her yerde satılan klipsler… Ama bir de eğilip bükülebilen, defalarca da kullanılabilecek "adını tam koyamadığım" şeyler var. Elinizin altında birkaç tane fazladan neden olmasın? Fikir aslında bana ait değil, yabancı bir blog sitesinde görmüştüm fakat ne yazık ki kaydetmemişim. Uzun aramalarıma rağmen yeniden bulamadım. Olur da aranızda gören bilen olursa ve haber verirse linkini buraya koymayı çok isterim.

Yapımı da gayet kolay.

Gerekli Malzemeler:
-Tel
-Renkli bantlar
-Şekilli makas (size kalmış)
-Teli kesmek için pense
-Bantı kesmek için makas



Önce istediğiniz uzunlukta teki kesin. 6-7 santim yeterli ama ben yine de birkaç tane farklı boy yaptım. Kestiğiniz telden biraz daha uzun olacak şekilde bantınızdan kesin ve teli tam ortasına yapıştırın.







Ardından yapışkan yüzeyleri üst üste gelecek şekilde aynı uzunluktaki diğer bant parçasını yapıştırın ve bastırın. Eğer yanlara doğru kayma gibi bir şey olursa düzeltmeye çalışmayın çünkü yanlarını zaten biraz kesip daraltacağız.






İyice yapışması için biraz bastırın ve ister normal bir makasla, isterseniz zigzag makasla dört tarafından biraz kırpın ve tataaaaaam işte poşet kapatıcınız hazır!







Resimlerden de kolaylıkla anlayacağınız üzere ben hep elektrik (yalıtım) bantı ya da izolasyon bantı denen ve kesmek istediğinizde bir türlü kopmayan, uzayan bantlardan kullandım. Diğer bantlara göre daha sağlamlar ve booool bol renk seçeneği var farkedeceğiniz üzere. 

İki kat olunca yanlarını kesmek de çok kolay oluyor makasla. Zaten benim birşeyi beğenmem için renkli olması yeterli! Başka birşeye gerek yok :)

Zigzag makas zaten favorim. Vaktiyle kumaş kesme amaçlı olarak aldığım bu makası artık hemen her yerde kullanıyorum. Dayanıklıymış, bana mısın demedi!

Neyse, benden bu kadar ey şu anda yazımı okuyan insanlar! Gününüz güzel olsun, hep neşe dolsun.

Kalın sağlıcakla...

SON BULSUN ARTIK AĞZI AÇIK EKMEK POŞETLERİ, SEBZE TORBALARI, YAŞASIN DÖKÜLMEYEN KIRINTILAR VE TAZELİK :))



Hiç yorum yok :

Yorum Gönder