12 Mart 2012

TOP ÇİÇEK BİRKAÇ ALTERNATİF DAHA


Efenim merhaba yine... 

Uzun bir süredir bilgisayar başına oturup saatlerce hiç kalkmadan dolaşmamıştım... 

Geçen hafta yaptım bunu. Arayı kapatamadım hala ama büyük keyif aldım... Müzik, internet ve kahve, işte evdeki mutluluklardan biri :) Çok özlemişim. 

İnternet sınırsız kaynak, öyle güzel fikirlere, resimlere, projelere... ulaşabiliyorsunuz ki... 

Büyük keyif alıyorum bundan!

Çok özlemişim, çooook!

Hatırlarsanız eğer Eylül dolaylarında (2011 elbet) katıttan/kartondan top yapmıştım. Hatırlamak isterseniz buraya lütfen. 

İşte internette dolanırken bu toplarla yapılan güzel hediye paketleme fikirleriyle karşılaştım. "Benim neyim eksik canım" düşüncesiyle yapayım dedim hemen. Sonra da paylaşayım...

Kağıt topları yapmayı biliyorsunuz... Ben burada kullandığım topları 5 daireden oluşturdum. Dairelerin büyüklüğü size kalmış. Ben şekilgecimi kullanarak daireleri kestiğim için çok fazla şansım yoktu büyüklükleri konusunda. Şekilgecim ne derse o!


Renkli, desenli desensiz kartonları kullandım yine. Bir de elime geçen eski bir nota kitabının sayfalarını. Sayfalar çok ince olduğu için onları kartona yapıştırarak kullanmak zorunda kaldım. Aksi halde hemen yırtılıyorlardı.

Ayrıca topları oluştururken manda/kıskaçlardan yararlandım iyice yapışmaları için. Elimle bastırırken arada bir kaydığı, eğri yapıştıkları oldu çünkü. Bu arada yapıştırıcı olarak yine her zamanki gibi pritt türü yapıştırıcı kullandım tüm projede.
  
Derken... işte benim hazırladıklarım...


Bu toplar hediye etiketinde kullanılmış... Size kaynak göstereceğim ki bakın, ondan da fikir alın diyeeee ammaaaaa aferin bana! Linki not etmeyi unutmuşum. Halbuki hiç de sevmem öyle alıntı yapıp kaynağını göstermemeyi ama ne yazık ki bu defa böyle olacak... Bulursam eğer daha sonra ekleyeceğim mutlaka.

Hediye etiketlerinin şablonlarını aldığım yeri not almışım ama. Onun için buraya tıklamanız ve bilgisayarınıza indirmeniz yeterli.

Bu aralar vintage desenlere takmış durumdayım. Hani şu eski görünümlü olan şeylere. İnternette yüzlerce binlerce ücretsiz kullanabileceğiniz desen bulabilirsiniz. Bunun için goggle görsellerden "vintage pattern", "vintage textures", "vintage images" veya "vintage backgrounds" şeklinde arama yapmanız yeterli olacaktır. Bunların başına bir de "free" ifadesini eklerseniz ücretsizler içerisinde arama yapmış olursunuz.
  
Öncelikle indirdiğim vintage zeminin yazıcıdan çıktısını aldım. Ardından da z önce verdiğim linkteki şablonu aynı kağıtların arkasına bastırdım. Bunun için de vintage (ki bu arada vintıç şeklinde okunuyor) desenli kağıtlarımı yazıcıya tersinden koymam yeterli oldu!
  




Sonrasında da herbirini teker teker kestim. Kağıdın aralarda kalan kullanılmayan kısımlarını atmadım, siz de atmayın. Başka projeler için kullanabileceğiniz desenli kağıtlarınız olsun elinizde.

Tüm etiketleri çizgilerin üzerinden dikkatlice kestim. Altısının da şekli farklı, ben hepsini beğendim. Kestikten sonra kağıt ince olmasından dolayı kolay yırtılacağı ve kıvrılacağı için kestiğim bu etiketleri beyaz bir kartona yapıştırdım ve sonra onları da kestim.





Tabi siz kağıtları kartonun beyaz yüzeyine yapıştırmayın benim yaptığım gibi! Beyaz zemin arkada olsun, olsun ki gerekirse not yazabilesiniz...

Sıra etiketlere delik açmaya ve zımbalamaya geldi. 

Ben buna zımba diyorum ama bazı yerlerde kapsül denildiğiyle de karşılaştım. Bu sebeple her ikisinide kullanacağım. Ben resimde gördüklerinizi Tchibo'dan almıştım belki 3 sene önce ama birkaç hafta önceki temasında yine satılıyor, hem de rengi mavi, tam benlik! Elimde olmasına rağmen tekrar almamak için kendimi zor tuttum. Büyük olanı delik açmak için, hani şu kemerler de kullanılandan. Diğeri de kapsüller için.
Sizin elinizde eğer bunlardan yoksa üzülmeyin, delgeç de işinizi görecektir. Kapsül de takmayıverin, farkeden birşey olmayacak... Önemli olan ipin/kurdelenin içinden geçeceği bir delik olması.


Sonrasında yapacağınız şey kağıt topları bu etiketlerin üzerine yapıştırmak! Ben iyice yapışsın diye elimle uzun uzun üzerine bastırmak yerine mandallıyorum, o kendi kendine yapışıyor :)



İşte benim hazırladıklarım...



Şimdi diyeceksiniz ki yukarıdaki resimlerin hepsi neredeyse aynı, niye ki??? Ben de diyeceğim ki evet, doğru, hepsi aynı ama bir türlü kağıtların/desenlerin gerçek rengini tutturamadım. Bu sebeple be de üç ayrı modda çekip koydum. Artık hangisini daha çok beğenirseniz... :)


Benzer bir fikre burada rastladım. Kağıt topun yapılışı biraz daha farklı. Ona da bakıp fikir edinebilirsiniz. Sitede benim kağıt top dediğim şey pompom olarak adlandırılmış, o da güzel...!


Kutu için buraya
Süsü için buraya tıklayın...
Farkındasınız değil mi artık ne çok şeyi kendiniz oluşturabiliyorsunuz...
  




Kutuları ben yaptım...
Desenli kağıdını ben yaptım...
Fiyonkları ben hazırladım...
Etiketini de ben yaptım...!

Alın size %100 el işi...!

Bu da bahsettiğim diğer fikir:





Kurdelenin üzerine belirli aralıklarla kağıt topları yapıştırmak ve onunla da hediyeyi sarmak...

Arkadaşıma kitap almıştım. Bu sayede ben de onu paketlemiş oldum :)

Güller fikrin orjinalinde yoktu, ben ekledim. Gülleri de ben yaptım kurdeleden. O kadar çok şey yaptım elimle ama herhalde bu gülleri yapmak kadar sevmediğim ve zorlandığım olmadı!!!
  
  

İlk yapmaya başladığımda yaptıklarım öyle biçimsiz ve kötü oluyordu ki... Zamanla düzeldiler ama ben yine de sevemedim. O yüzden şimdi size "yakında onların da nasıl yapıldığını göstereceğim" dersem eğer koccaaa bir yalan söylemiş olurum.

Youtube'da bir sürü video bulabilirsiniz bununla ilgili, "ribbon rose" diye aratmanız yeterli olacaktır. Hatta sanırsam bir aralar Derya Baykal da takmıştı bu güllere, kağıttan olanlarından yapıp duruyordu...
Efenim, benden bugünlük de bu kadar. İnsallah yaptıklarım size fikir verir ve siz de en az bir tanesini yaparsınız...

Şimdilik hoşçakalın, sağlıcakla kalın :)

Görüşmek üzere!
Yine bir Facebook alıntısı:


...Ve bu da tüm sigara içenlere...





Hiç yorum yok :

Yorum Gönder