17 Mart 2012

CD / DVD İÇİN KORUYUCU

Bugünkü projem kağıt işi... Gayet de kolay. Elimdeki bir kitapta vardı. Epeydir yapmak istiyordum, kısmet bugüneymiş :) Yaparken ben, kitapta belirtilen yapım aşamalarına birebir sadık kalmadım, ama fikir olarak tamamen kitaptan esinlendiğim kesindir...



Kitap üstteki, yapacağım proje ise alttaki.

Bu arada kitabın bende orjinali var ama internette de indirilebilir olarak birkaç kitap indirme sitesinde rastladığımı söyleyebilirim... İsterseniz bir deneyin.

Kitap scrapbooking ile ilgili, kağıt, karton projeleri var içerisinde. Kitapların internetten indirilmesi pek etik gelmese de bana istediğiniz şeylere ulaşmanın zorluğu karşısında ne yazık ki diyecek pek fazla şey bulamıyorum...

Siz bilirsiniz...



Gerekli Malzemeler:

-Beyaz karton
-Desenli kağıt
-Cetvel, makas, kurşun kalem
-Pritt türü yapıştırıcı
-Bant (renkli)
-Mandal/kıskaç
-Renkli ip/kurdele





Elimde desenli kartonum yoktu. Bu sebeple beyaz kartonun üzerine desenli kağıt yapıştırarak yapıyorum. Sadece kağıttan da olabilir belki ama çok ince olacağını düşünüyorum. Denemesi size kalmış!

Öncelikle kartonunuzdan 28 x 15 cm ebatında bir dikdörtgen kesin. Kesmek için çizerken kartonun arka yüzünü kullanın. Ardından aynı ölçülerde bir dikdörtgen de desenli kağıdınızdan kesin.






Kağıdı ve kartonu birbirine yapıştırın. Kartonun beyaz kısmısize kalsın, diğer yüzünden yapıştırmayı unutmayın! Yok eğer öyle bir hata yaptıysanız eğer sorun değil, aynı ölçülerde bir desenli kağır daha kesin, onu da diğer yüzüne yapıştırın :)








Veeee kartonunuzu ortadan ikiye katlayın. Cd kabının temeli işte hazır bile!



Şimdi sıra cd'nin konulacağı cebi hazırlamakta... Bunun için ağağıdaki talimatları izleyin lütfen. Bunun için de yine karton ve desenli kağıt kullanacağız.

Üçgen şeklinde bir parça keseceğiz. Bunun için önce kartonun eninden be boyundan kenarlara paralel 1 cm içeriden çizgi çizin.


Üçgenin kenar ölçüleri şu şekilde; bir kenar 15 cm, diğer kenar 14 cm. Bunları işaretleyip uzun kenarı da çizin.

Ardından çizdiğiniz yerlerden kesin üçgen kartonunuzu. Kesme işlemi için işaretlemeleti ve cetvelle çizmelerinizi kartonun arka yüzünden yapmayı unutmayın. Gerçi üzerine desennli kağıt yapıştıracaksınız ama bazı kağıtlar ince olabilir, altını gösterebilir. Tedbirinizi baştan alın :)

Sıra geldi kartonu az önce işaretlediğimiz 1 cm'lik kısımlardan kıvırmaya. Karton kıvırmaktan nefret ediyorum. Hele ki böyle küçük parçalar olunca. Genelde yaptıklarım hep yamuk oluyor, bozuk olur, kötü oluyor, Demet sinir oluyor...

Bunun için bulduğum bir yöntem var...

Elimde şöyle bir şey var. Şey diyorum çünkü tam adı nedir, bilmiyorum.

Bir aralar fimoya takmıştım kafayı ve o zaman almıştım bunu ve takımını...

Uç kısım yuvarlak, yani çok sivri değil. Kağıdı, kartonu yırtmıyor, yani amacıma çok uygun.




Bu "şey" ile kıvırmak istediğim hat üzerinden geçiyorum önce.

Sonrasında da kolayca kıvırıyorum!!!



Kıvırdığınız kenarlardan birini yine katlayın ve uç kısmından 1 cm'lik yere tekabül eden kısmını işaretleyin.



Kesin ki yapıştıracağımız zaman o kısımlar kalınlık yapmasın...

Dediğim kısımları kestikten sonraki hali aşağıdaki resimdeki şekilde olmalıdır.



Resimde görülen parmaklarımın ucundaki fazlalıkları kesin.





Elinizdeki üçgen şeklindeki kartonla aynı ölçülerde bir üçgen daha kesin desenli kağıdınızdan. Bu kağıt kapakta kullandığınız kağıdın deseniyle aynı olabileceği gibi farklı da olabilir. İsterseniz sadece kartonu da kullanabilirsiniz.




Kağıdı kartona yapıştırın. Ama benim yaptığım gibi yapmayın! Dikkatli bakarsanız eğer yandaki resme alt kısımda boşluk kaldığını farkedeceksiniz. Güya ölçerek biçerek yaptım ama belli ki yanlış yapmışım!!! Neyse, telafisi mümkün değil birşey değil ki :)




Sonrasında kartonun içe kıvrılmış olan 1 cm'lik kısımlara booool bol yapıştırıcı sürün ve ana kartona resimde görüldüğü gibi yapıştırın. İyice tutması için mandalla, kıskaçla ya da ataçlarla güçlendirin ki iyice yapışsın.

Projenin orjinalinde benim içeri kıvırdığım 1'er cm'lik uzantılar olmayıp üçgen kısım ana kartona dikiş makinasıyla dikilerek tutturulmuştu. Makinayı çıkarıp kurmak bana daha zor geldiği için ben bu yolu seçtim. Siz istediğinizi yapabilirsiniz elbet...




Gelelim benim iç kısımda yaptığım hatayı düzeltmeye...




Heh heeeeeeeeeeee :))

İçine bir müzik cd'si koyacağımı farzederek bunun üzerini notlaı topla süslüyorum. Kitaptaki projede (yukarıdaki resimde göreceğiniz üzere) not vardı, size kalmış bu kısım da...

Topları artık bilmeyeniniz yoktur herhalde.

Bununla ilgili üç proje yapmıştım daha önce; burada,

burada ve

burada.





Bu da diğer cd'liğim...!






Bunun dış tarafına not ekledim. Notu karta tuttururken çift taraflı sünger bantlardan kullandım. Böylece üç boyutlu bir hava kattım olaya farkedeceğiniz üzere...! Daha da çıkıntılı olsun derseniz eğer bu bantı 2 kat olarak da kullanabilirsiniz.

Bantı nereden bulurum derseniz eğer yapı marketlerden, inşaat malzemeleri satan yerlerden ve hatta ve hatta 1 milyonculardan rahatlıkla bulabilirsiniz. Hatta 1 milyoncularda iki tanesini 1 liradan alabilirsiniz. Ben oradan almıştım.


İşte benim hazırladıklarım bunlardır efenim... Umarım yeterince anlaşılır anlatabilmişimdir...

Eh hadi kolay gelsin size o zaman :))))



Bu arada merak ederseniz (!) diye bilgi vereyim, daha önce bahsettiğim pilates ve diğer grup egzersizlerine katılmaya yoğun bir şekilde devam ediyorum.

E peki kardio derseniz eğer belim ve dizimden ötürü grup seanslarına katılamıyorum, koşu bantı çok sıkıcı, bisiklet evimde var ne gerek canım gibi gerekçeli ve gerekçesiz sebeplerle yapmıyorum, yani ter atmıyorum! Ben de onun yerine annemlere her gün yürüyerek gidip geliyorum. Tamam Emek-Bahçeli arası mesafe çok uzak değil ama git gel yine en az yarım saat sürüyor. Takıyorum kulaklığımı açıyorum müziğimi, bir bakmışım hop evdeyim, hooop annemlerdeyim.

Sonuçta al sana hafif tempo kardio!

Akaaaabinde park yeri arama derdi yok, arabaya vurdular mı acaba paranoyası yok, benzin doldur derdi yok!!!

Peki tüm bunların sonucunda kilomda bir değişiklik var mı? Bilmiyorum! Çünkü bir ay hiç tartılmamaya karar verdim farkı görebilmek için. Hergün tartılmak beni acccayip demotive ediyor, o sebeple bıraktım. Ama babamın keskin gözlerine göre, kilo verip vermediğimi anlamasa da şekillenmişim efenim... Bu da birşey!!! Azimliyim, hevesliyim, umutluyum!!! Bu arada hayatımın anlamlarından biri olan her türlü tatlıyı yemeyi de kestiğimi belirtmek isterim kararlılığımın farkına varmanız için :)))

Çok yakında before&after (öncesi&sonrası) fotoğraflarımı buradan takip edebilirsiniz...!

Neyse, benden yine bu kadar efenim...

Yarın (pazar) hava güzel olacakmış, çok heyecanlıyım. Ankara'da yaşayan biri olarak güneşe ve sıcak havaya o kadar hasretim ki!!! Yarın evimin bütün perdelerini açacağım, pencerelerini de açıp püfür püfür havalandıracağım. Sonrasında kısa kollu tişörtlerimden ve yazlık sandaletlerimden birini seçip 7.Cade'de tur atacağım. Ne o abarttım mı? Evet! Abartmış olabilir ama, o kadar yani, o kadar çok özledim baharı ben...

Herkese güzel, güpgüzel bir haftasonu ve devamında haftabaşı diliyorum. Herşey gönlünüzce olsun :)

xoxoxox




Hiç yorum yok :

Yorum Gönder