7 Şubat 2012

SEVGİLİLER GÜNÜ KARTI - 1

Efenim yeniden merhaba...

Umarım herkes iyidir, sağlığı yerindedir. Ocak ayı da bitti, kaldı Şubat. Onu da atlattık mı ver eline bahar!

Gerçi geçen sene ki gibi olursa pek de bahar yaşayacakmışız gibi gelmiyor ya, neyse.... Ama olsun, umut işte :)

Hem şimdi sevinmemiz gereken daha yakın bir olay var: Sevgililer Günü!

Eeeeeee haliyle bu güne özel bazı atraksiyonlar da bulunmak da şart değil mi?! Hah işte bugün yapacağım kart da bununla ilgili. Aslında bildiğiniz kartlardan çok da farkı yok, birkaç kalp birkaç da sevgi sözcüğü ekledinizmi oldu size Sevgililer Günü kartı...

Bu arada farkettiğiniz üzere başlığın yanında "1" yazıyor, yani bu demektir ki birkaç gün içerisinde ikinci kartı da huzurlarınıza sunulacaktır :)

Neyse gelelim kartımıza, nasıl yapacağımıza...

Bu arada birşey belirtmek isterim, benim bu hobi işlerinde kullandığım bir sürü alet edavatım var, bir kısmını buradan bir kısmını da (ne şanslıyım ki) yurt dışından aldım. Ama bunları kullanırken yaptığım projelerde hep alternatifleriyle anlatmaya çalışıyorum. Yani elbette ki bunlardan sizin elinizde olmayabilir ya da daha iyileri olabilir. Daha iyileri varsa ne ala. Ama yoksa da baştan hemen elemeyin projeyi, en azından sonuna kadar okuyun. Mutlaka bir şekilde kendi elinizdekilerle de yapabilirsiniz. Genelde belirtmeye çalışıyorum "elinizde yoksa bu da olabilir" ya da "ben bununla yapıyorum ama siz bununla da yapabilirsiniz" gibi...

O yüzden "gerekli malzemeler" kısmını okuyup lütfen vazgeçmeyin, olur mu?

Gerekli Malzemeler:
-Çeşitli boylarda, renklerde, karton
-Bir parça kurdele
-Kalp şeklinde kesilmiş karton veya sünger kağıt (eva)
-Pritt türü yapıştırıcı
-Cetvel, kurşun kalem
-Makas, zigzag makas (surfle makası)





Hadi başlayalım...

Öncelikle kartın hangi büyüklükte olmasını istiyorsanız iki katı büyüklüğünde karton parçası kesin ve ikiye katlayın. Benim kestiğim kare biçimindeoldu, boyutları da yaklaşık 15X15cm. Ama isterseniz dikdörtgen ve hatta üçgen şeklinde bile yapabilirsiniz. Ben biraz fazla sayıda yapacağım ama buna karşılık elimde fazla karton olmadığı için kartın boyutlarını fazla büyük tutmadım...






Ardından hazırlayacağım karttan biraz daha küçük boyutlarda (mesela aklaşık 12X12cm kadar) farklı renkte bir karton daha kestim.

Bakınız aşağıdaki yeşil renkli karton.



Ve köşelerini çok sivri istemediğim için kestiğim ikinci kartonun, köşe şekilgeçiyle tuvarlak hale getirdim. Ben havalı olsun diye şekilgeç kullandım burada. Siz pekala makasla da aynı yuvarlaklığı verebilirsiniz efenim... Hani bendeki maksat şekilgeçim var, millet görsün hesabı...!

Ne yav bu şekilgeç, hiç de duymadım derseniz bu sayfama bakın derim den de!

Daha sonra kurdele parçasının üzerine kalplerimi yapıştırıcyla tutturdum. Ben burada sünger kağıttan daha önce kesilmiş olarak aldığım kalpleri kullandım.

Siz bunun yerine kağıttan, keçeden, kartondan ve ya örerek hazırlayacağınız kalpleri de rahatlıkla kullanabilirsiniz. Seçenekler sonsuz. Boyları, renkleri tamamen size kalmış. Daha büyük bir kart hazırlıyorsanız eğer iki yerine üç hatta dört tane kalp de kullanabilirsiniz...

Bu arada eva ne, sünger kağıt ne derseniz eğer buraya tıklayın lütfen.

Ardından kalplerin arkasına da yapıştırıcı sürün ve ikinci kestiğiniz (kartınızdan daha küçük olan) kartonun yan kısmına doğru yapıştırın. İsterseniz tam ortasına da yapıştırabilirsiniz elbet...

Kurdelenin artan kısımlarını düzgünce kartın arkasına yapıştırın. Benim burada kullandığım ince kurdele yeni aldığım penye bir blüzden çıktı.

Hepinize denk gelmiştir mutlaka, bazı kıyafetlerin askıda durmalarını sağlamak ya da asmak için ince kurdeleler vardır içinde. Beni giydiğimde rahatsız ettiği için bunlar, bu tür kıyafetleri alır almaz yaptığım ilk iş bu kurdeleleri kesmektir.

Hah,işte siz de ben gibi biraz cinsseniz eğer kestiğiniz bu parçaları atmayın, toplayın bir yerde, sonra da böyle kullanın işte!

Ben bir de şu zigzag olayına bayılıyorum, özellikle de karton-kağıt projelerinde...

Burada da kartın açılan kağaını bu makasla şekillendirdim. Siz isterseniz eğer üç tarafını da kesebilirsiniz tabi ki. Ben sadece açılan kapağını kestim ki alttaki kısmın beyazı görünsün, olaya biraz hareket katsın...! (nasıl anlatım ama!). Ve tabii asıl kartımın da köşelerini biraz yuvarlaklaştırdım.

 Bu arada word'de günün mana ve önemine uygun olabilecek sözcükleri çeşitli yazı karakterleri kullanarak alt alta yazdım ve çıktısını aldım. Aşkın rengi kırmızıdır diyerekteeeen renkli çıktı aldım. Ammmaaaa sizin yazıcınız yoksa, ki bu gayet normal iki ay öncesine kadar benim de yoktu, hiiiiç sorun değil efenim, yazıcı yerine elinizi kullanırsınız. İster el yazısı, ister büyük harf ya da şablonla istediğiniz herşeyi ekleyebilirsiniz...

 

Sonrasında istediğiniz bir tanesini kesin. Gördüğünüz üzere ben yine sürfle makasını kullandım. Kestiğiniz parçayı daha önce kullandığınız kartonlardan farklı renkte bir kartona yapıştırın.



Ve o kartonu da yazınızın olduğu kağıdın yaklaşık yarımşar santim etrafından kesin.



Kestiğiniz bu parçayı kartınızın ön yüzünde istediğiniz bir yere yapıştırın. Ben sağ alt tarafı tercih ettim ama orta veya yukarı kısım da gaaaayet uygun olabilir...



Tam tamamdır kartım bitti, hazır derken içine de acaba birşey yapsam mı diye düşündüm ve yapmaya karar verdim.

Aynı "hep beni sev" yazısını hazırladığım şekilde düzenlediğim bir yazıyı kartımın içine de yapıştırdım. Aynı yazı karakterini kullandım ve kartın ön yüzündeki yazıya devam olabilecek bir yazı ekledim.

Siz bundan farklı bir sürü şey yapabilirsiniz; farklı yazı tipi, farklı renk, komik söz... Baktım ki kartın içi, dışının bir devamı oluyor o zaman kartın dışına yapıştırdığım kalplerden iki tane de kartın içine yapıştırdım.



İşte kartımın içinin son hali budur. Gidecek yeri çoktan belli bu kartın (ASLIIIIIIIIIIIIII...!).

Ama daha hazırlamam gereken o kadar çok kart var ki... Ben Sevgililer Gününün sadece sevgililer arasında değil de birbirini seven herkes arasında kutlanacağına inanan biri olduğum için, arkadaş, dost, aile içi..., o yüzden şimdi tam gaz başka kartlara da girişeceğim...




Dilerim sizin hayatınızda da böyle birşey hazırlayıp vermeyi düşünebileceğiniz en azından birkaç kişi vardır. Ve elbette sizi düşünen birileri... 

14 Şubat gelmeden hazırladığım diğer kartı da göstereceğim sizlere. Hatta yetiştirebilirsem eğer aklımda başka bir proje daha var.

Hayırlısı diyorum ve ekliyorum: SİZİ SEVİYORUM :)

Herşey gönlünüzce olsun. Hep gülün inşallah!


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder