18 Aralık 2011

MİNİ YENİ YIL ÇELENGİ


Yeniyıldan başlamışken öyle devam edelim dedim... Malum, şunun şurasında 10 gün birşey kaldı yılbaşına.

Hediyeleri de tamamlamak lazım yavaş yavaş, anca. Daha paketlemeleri de var ki, benim en sevdiğim kısmı budur :)

Bugünkü proCe yine yapımı çok kolay ve çabuk olan ama bir o kadar da güzel birşey; mini çelenk!

Ben minisini yaptım ama elinizde daha büyük halkalarınız varsa onlarla da daha büyüğünü yapıp kapınıza asabilirsiniz. Bende büyük halka olmadığı için küçük yaptım. Büyük boy halkayı bulabileceğim bir yer önerisi olan varsa ve bildirirse gaaaayet de mutlu olurum efenim...

Malzemeler ise resimde gördüklerinizden ibaret, başka birşeye gerek yoktur.

Halka olarak ben yine plastik bileziklerden kullandım, hani şu örme çerçeve yaparken kullandıklarımdan. İsterseniz başlamadan ona da bir gözatın.




Daha önce söylemiştim, tığ ile örmeyi ben yabancı sitelerden ve yine youtube'daki yabancı videolardan öğrendim. Terimlerin ya da tekniklerin çoğunun Türkçe karşılıklarını bilmiyorum. Bu sebeple tığ işi ile ilgili şeylerin tarifini verirken zorlanıyorum.

İyi bilenler aslında açıklamaya bile gerek duymadan görür görmez yapacaklardır ama bilmeyenler için benim tarifimle sanırım biraz zor olacak!!! Üzgünüm...

Önce halkanın üzerini "sık iğne" yöntemiyle kapladım. Arada boşluk kalmaması için elimle biraz iterek sıkı olmalarını sağladım.




İkinci sırda ise hiç artırma yapmadan ipi tığa 1 kere dolayarak 2 kerede çıkartılandan yaptım. İngilizcede double croche olarak adlandırılıp sanırsam bizim trabzan dediğimiz şey oluyor.



Sonra diğer renk ipe geçtim ve ilk sırayı ördüm. Bunu yaparken de tığa hiç ip dolamadım. Bunun adı ne bilmiyorum maalesef. Tekli trabzan olabilir mi ki? Lütfen tığ işi bilen biri bana yardım edebilir mi???????



Sonra her seferinde dörder zincir çekip bir alt sıradan iki tane atlayıp yine tekli trabzan dediğim şeyden yaptım. Zincirlerin sayısı size kalmış, dört yerine beş de olur altı da... Sonuçta daha geniş çapta olmuş olur çelenginiz, size kalmış....



Son sırayı da resimdeki gibi yaptım. Siz bir önceki gibi zincir çekip benimki gibi sivri uçlar yerine yuvarlak olarak da yapabilirsiniz.

Benim yaptığımın adı "picot" olarak geçiyor ama Türkçesi hakkında ufffffacıcık bir fikrim bile yok. Nasıl yaptığıma gelince; 6 zincir çekip üçüncüsünden geri döndüm, sonra 3 zincir daha çekip bir önceki sıranın boşluğuna bağladım. Bilmem bu tariften siz birşey çıkarabildiniz mi?

Dilerim birkaç kişi de olsa buna evet cevabı verebilir. Ben olsam sanırım en büyük "hayır"lardan biri olurdum gibi....!





Gelelim en son aşamaya. Bunun için de yeşil renkli iple yaklaşık birbuçuk karışım uzunluğunda zincir çektim ve fiyonk haline getirerek ördüğüm çelenge tutturdum. Hepsi bu...!





Genelde yeniyıl temalı şeylerde kullanılan renkler yeşil, kırmızı ve beyaz. Beyaz olarak ben burada simli ipi kullandım. Siz arzu ederseniz istediğiniz diğer renkleri de elbette ki kullanabilirsiniz.

Kullandığınız halkaların daha küçük olması daha mini mini çelenkler yapmanızı sağlar ki ben bunlardan da bir sürü yaptım. Aşağıda yaptıklarımdan bazılarının resimlerini ve evimde astığım yerleri ekliyorum size fikir olması adına. Diyen olursa eğer "bak ben de yaptım, seninkinden hem daha güzel hem de yeri daha uygun" diye, yollayın resmini ben de buraya ekleyeyim... :)







Açık yeşil olan iki tanesinin boyutları oldukça küçük. Banyo perdesi halkası büyüklüğünde halkalara yaptım onları.






Bunların en güzel yanı takın bir tel ya da kanca gibi birşey, tutturun istediğiniz yere; kapılara, dolap kapaklarına, kapı kollarına...  Ben lambamın avize kısmına bile bir tane iliştirdim :)



Bunları resimlerken evimdeki süsleri de fotoğrafladım. Salı gününe onları da koyacağım. Sonra örgü kar taneleri var benim yapmaktan hiç bıkmadığım, onları da anlatmak istiyorum.

Bir de buradaki projede yaptığım desenli kağıtlardan katladığım kağıtttan kutunun nasıl yapıldığı isteği de geldi 13 yaşındaki şirin bir takipçiden! Takipçilerimde var ya artık havamdan geçilmez benim :) Onu da bir an önce yapmak istiyorum.

Kararlıyım, yılbaşına kadar hepsini yetiştireceğim efenim, görürsünüz...!

Neyse benden bugünlük de bu kadar. Ben çok güzel bir haftasonu geçirdim. Hastaydım biraz ama bu bile önüne geçemedi keyfimin. Dilerim çoğunuzun da öyle olmuştur.


Kalın sağlıcak ilen. Bu hafta yüzünüz bir önceki haftadan çoooooook çok daha fazla gülsün efenim :)))))





Hiç yorum yok :

Yorum Gönder