1 Ekim 2011

TOP-ÇİÇEK KART YAPMA


Kagit top yapmayı öğrenmiştik hatırlarsanız...! :) Aaaaaa haberim yok, ne zaman, nerede... derseniz eğer cevabım "buraya tıklayın da görün o zaman" olacaktır! Hatırladınız mı şimdi? Hıh tamam o zaman. Şimdi aynı teknikle yapacağımız kağıt toplarla kart süslemesi yapacağız.

Söylememe gerek yok, bunun yapımı çok kolay. Hadi bakalım başlıyoruz:
Malzemeler "kağıt top" projesi malzemeleriyle hemen hemen aynı. Ek olarak kartı oluşturacak karton ve üzerine yazı yazmak için bir kalem. Ayrıca isterseniz eğer, kartın kenar ve köşelerine şekil vermek için şekilli delgeçler.
 
Öncelikle yuvarlaklarınızı oluşturun. Ben renli karton kullandım bunun için.
 


İki farklı boyda hazırladım yuvarlak kartonları, büyüklü küçüklü olursa daha güzel görünür diye düşündüm. Büyüklükleri, renkleri, sayıları, kartın üzerindeki yerleri tamamen size kalmış.



Sırt sırta yapıştırarak kağıt topunuzu oluşturmaya başlayın. Aslında bu projede bu şekilleri top olarak değil de çiçek yerine kullanacağım için bundan böyle kağıt çiçek diye bahsedeceğim, bilesiniz...!!! Unutmayın görünmesibni istediğiniz desenli kısımlar katlarken içeride kalacak.
 

 
Ve birşey daha, daha önce topu hazırlarken altı yuvarlak kullanmıştım ama burada çiçek için beş tane kullanıyorum. Bana göre daha güzel görünüyor.
 

 
Ardından yaklaşık A4 kağıt boyunda bir karton aldım ve kenarını şekilgeçle biraz süsledim! Sizde bunlardan yoksa eğer zigzag makasla (nam-ı diğer surfle makası) da kesip hareket verebilirsiniz.
 

 

 

 
Sonra kartımı ortadan ikiye katladım ve yaptığım çiçekleri yapıştırdım.
 

 

 

 
Önceden de söylediğim gibi çiçeklerin sayısı ve kartın üzerinde nerelere yapıştıracağınız tamamen size kalmış. İsterseniz sadece ortaya bir tane de koyabilirsiniz ya da kartın tüm yüzeyini bu çiçeklerle kaplayabilirsiniz...
 

 
Tamam çiçekleri yapıştırdık. E hepsi bu mu? Biraz da süsleyelim canım, bu kadar boş kalmasın!!!! Ben çiçeklerimi bir "buket" olarak düşündüm. İsterseniz bir ağaç üzerinde ya da vazo içerisinde çiçeklermiş gibi farklı kompozisyonlar oluşturabilirsiniz. Ben bir de fiyonk yapıştırdım buketime, sünger kağıttan. Demeyin sakın "sünger kağıt ne ayol?" diye... Dediniz mi? O zaman buraya tıklayın, ne olduğunu görüverin :)
 

 
İşte kartımın son geldiği durum bu. Ama etrafının hala biraz boş olduğunu düşünüyorum nedense. Yeni çiçekler yapıp eklemek yerine aklıma küçük notlar koymak geldi. Bunun için de küçük kağıtlara, her birine birer kelime yazacak şekilde, birşeyler yazıp onları da boş kısımlara yapıştırdım.
 

 
Küçük kağıt parçaları için şekilgeçlerim kolaylık sağladı. Sizde yoksa da üzülmeyin, istediğiniz şekillerde küçük kağıt parçaları keserek aynı sonucu alırsınız efenim...
 

 

 
Ben notlarımı kart bir sevgiliye verilecekmiş şeklinde hazırladım! Siz isterseniz duruma göre doğum günü kutlaması ya da yeni yıl mesajı da yazabilirsiniz...
 

 
Geriye kalan tek şey yazdığınız bu notları kartın ön yüzündeki boşluklara dilediğiniz şekilde yapıştırmak, hepsi bu!
 

 

 

 
Tataaaaam! Kartınız hazır. Güzel günlerde güzel dileklerle sevdiğiniz güzel insanlara vermeniz dileğiyle...
 

 
Harika bir Cuma ve haftasonu geçirmeniz dileğiyle... Çarşamba dolaylarında görüşmek üzere!
 






 

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder