7 Eylül 2011

ELEKTRONİK KİTAP OKUYUCUMA KILIF

Beni tanıyanlar bilir, uzun süredir öyle ağır çanta taşıyamam hiç. Günlük çantalarımın hepsi en hafifinden anorak çantalardır, yarısı da boştur zaten hep. Ah bu bel ve sırt ağrılarının gözü kör olsun! Bir yerleştilermi gitmek bilmiyorlar hiç...

Neyse, çantamın hafif olması gerekliliği ne yazık ki çok istesem de bazı şeyleri yanımda
taşımamı engelliyor ki bunların en başında kitap var.

Eskiden ne güzeldi yolda izde, otobüste (hoş artık otobüse de pek binemiyorum ya), beklerken açar kitabımı iki sayfa da olsa okurdum. Sonra sesli kitaplar çıktı. Ama nedense onları pek sevemedim, okumanın, sayfa çevirmenin tadını alamadım nedense...

Derkeeeen bir süredir düşündüğüm bir şeyi bu yaz aldım sonunda: e-kitap okuyucu!!! Tam benlik. Aynı anda yanınızda yüzlerce kitap taşıyabiliyorsunuz. Aynı anda birden fazla kitap okumak isterseniz okuyabiliyorsunuz, isterseniz okurken müzik de dinleyebiliyorsunuz falan falan... Dedim ya tam benlik diye!

Bir sürü marka ve çeşit var. Ben Amazon'un (amazon.com) kendi ürünü olan Kindle'ı aldım. Çok da memnun kaldım. Şimdi istediğim her yerde kitaplarım elimin altında, çok da hafif. Aslında çok güzel bir koruyucu da almıştım kitap okuyucum için, sert kapaklı, sağlam... Ama ne yazık ki ben bilmezmişim ki bu kindle'ların da birkaç ayrı modeli ve farklı ebatta olanları varmış, ben benimkine uymayanını almışım... Bir süre idare ettim ama baktım ki ikide bir kılıfından çıkıyor, bir de boşu boşuna onu taşıyorum, o zaman bari ben birşey yapayım da ekranı çizilmesin dedim ve kısa sürede bunu yaptım.

Tığ işi bilenler hemen anlamıştır aslında ne kadar basit bir model olsuğunu. Hele bir de kalın iple yaptım ki tahminimden de çabuk bitiverdi.
Malzemeler ise yün, tığ ve bir tane de düğmeden ibaret. Kindle'ımın eninin yaklaşık iki misli boyunda zincir çekerek başladım ve uzunluğu kadar sadece ikili trabzan yaptım. Hepsi bu! Altını ve yanını dikerek birleştirdim. Dikişlerini içerden değil dışından yaptım ve yine aynı yünü kullandım birleştirmek için. Üst kısmını kapatmak için de ön yüzüne bir düğme diktim. Arka yüznden zincir çekerek düğmeden geçecek bantı oluşturdum.




Tataaaam işte kılıfım hazır. İnternette dolaşırken aynı yöntemle yapılmış dizüstü bilgisayar çantalarına rastlamıştım birçok kez. Ben üzerini süslemedim, böyle kullanacağım. Ama siz artık biliyorsunuz ki üzerine ekleyebileceğiniz, renklendirebileceğiniz sınırsız şey var. olur da yaparsanız eğer ağız kısmını düğme yerine fermuarla, çıtçıtla ya da cırt cırtlarla da kapatabilirsiniz. Size kalmış...





Şimdi ben nereye e-kitap okuyucum oraya. Birlikte pek bi mutluyuz :))

Görüşmek üzere...




Hiç yorum yok :

Yorum Gönder