5 Ekim 2011

AYNALI SARKAÇ

Yine ismini benim yakıştırdığım bir proje daha; aynalı sarkaç! Uzun zamandır aklımda olan bir projeydi, belki de yaz başından beri. Ha şimdi, ha haftaya derken anca oldu.

Kullandığım aynalar aslında tam da cam gibi ayna değil. Şu son zamanlarda çok moda olan aynalı şekiller var ya duvara yapıştırılan, işte onlardan. Geçen kış almıştım ama biraz fazla almışım. Salonumda kullanmıştım bunları, artanlarını da bir kenara koymuştum.
İşte bu projede kullanacaklarım bu duvar dekoru aynalarımdan arta kalanlar. Bu arada salonumdakileri merak edecek olursanız, bakınız yandaki fotoğraf: :)))
Hazırsanız başlayalım efenim...
Önce her zaman ki gibi malzemeler:






Gerekli Malzemeler:
-Renkli keçeler. Renkli olan mutfak/temizlik bezleri var ya marketlerde satılan, onları da burada rahatlıkla kullanabilirsiniz eğer elinizde keçe yoksa veya bulma imkanınız yoksa.
-Dekoratif küçük aynalar.
-Karton
-Yuvarlak şablon olarak kullanılabilecek herhangi birşey. Bardak veya kupa bunun için çok uygun.
-Pritt türü yapıştırıcı.
-Misina.
-Şeffaf bant, makas, kalem.

Malzemelere yakııınen bakmak isterseniz eğer...




İşe keçeleri kesmekle başladım. Aynalardan daha büyük bir yuvarlak gerekiyordu bana. Bunun için de kahve kupamı kullandım.


Keçelerin büyüklüğü aynaların çapından yaklaşık iki santim daha büyük oldu. Daha geniş veya küçük de olabilir, size kalmış. Ben kupa ne kadarsa onu uyguladım!

Bu arada fotoğrafları çektiğim fotoğraf makinemi de fotoğrafladım mı ne????


Sonra çizdiğim tüm yuvarlakları teker teker kestim. Yuvarlak şekil kesme işinden her ne kadar pek haz etmesem de sabırla hepsini kestim. Daha bitmedi, bunun bir de zemin kartonları var!!!


Karton olarak bir alışveriş torbası/kartonunu kullandım. Çok kalın olmadığı için kolay da kesildi. Elinizdeki hediye kutularını/kartonlarını böylece değerlendirebilirsiniz. Ardından bunların da teker teker kesilmeleri gerekiyor.




Ve sonra kesilen kartonlarla keçeleri birbirine yapıştırın. Yapıştırıcıyı kullanırken cimri davranmayın. İyice tutması için elinizle bir süre bastırmayı ihmal etmeyin.


Yapıştırdıktan sonra eğer karton keçenin altından biraz görünüyorsa, dışarı taşmışsa dikkatlice kesin, yuvarlak formun bozulmamasına özellikle dikkat edin.

Yapmışken en güzelini yapın :)


Sonra da aynaları yapıştırın. Ben iyice yapışmaları ve zamanla kopup dökülmelerini önlemek için aynaları yapıştırdıktan sonra mandalla sıkıştırıp en az yarım saat bekledim. Sizin de öyle yapmanızı tavsiye ederim.

Burada da yine yapıştırıcı konusunda cömert olun ve aynanın tersinin her tarafına iyice yayın.


Bu aşamayı da başarıyla bitirdikten sonra sıra bu yuvarlakları birbirine eklemek geliyor. Ben misina kullandım, görünmez olsun istedim aralarındaki bağ. Ama renkli kurdelelerle de çok hoş duracağına eminim.

Misinaları yuvarlakların arka yüzüne bantla yapıştırdım. En kolayı buydu. Ama kurdele veya daha kaln ip deneyecekseniz eğer sıcak slikon kullanmanızı tavsiye ederim.

Misina ekleme aşamasında yuvarlaklar arasındaki mesafelerin eşit olmasına dikkat edin. Buradakilerin arası yaklaşık 7 cm. Ve en altta ve en üstte en az yarımşar metre misina bırakın. Bir yere asmak/bağlamak/tutturmak için.


İşte benim aynalı sarkaçlarım!






Ben elimdeki parçaların sayısı fazla olduğu için 3 sıra yaptım. Siz tek sıra veya daha fazla sayıda da yapabilirsiniz. Kullanacağınız keçelerin renkleri de, renklerin kombinasyonu da size kalmış.

Asmak için de zaten koridarda halihazır çakılmış bulunan çivileri kullandım.

Benden bu kadar efenim... 

Haftasonu annemlerin yazlıktan dönecek olmaları, evin toparlanması, çamaşır, Pazartesi günü Almanca kursumun başlaması... derken belki Pazar gününe bir proje yetiştirmeye vakit bulamayabilirim. Bu arada Salsa kursumu da unutmamam gerek!!!

Neyse, kalın sağlıcak ilen. 

Görüşemezsek eğer, herkese şimdiden çooooooooooooook güzel bir haftasonu diliyorum!


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder