23 Eylül 2011

ŞEKİLLİ DELGEÇLER; ŞEKİLGEÇLER!

Hastasıyım şu şekilli delgeçlerin yıllardır. 

Hatırlıyorum da bundan altı yedi sene önce hiç de yaygın değildi bunlar, öyle her kırtasiye de falan bulamıyordunuz. Sağolsun abim (söylene söylene de olsa) neredeyse bir çanta dolusu getirmişti bana yurtdışından da ne kadar sevinmiştim.

O zamanlardan kalma bir duygumu bilmiyorum ama hala pek bir özenle severim bu şekilgeçlerimi. Bir sürü olmasına rağmen hala dışarıda her gördüğüm yerde bakarım ki bende olmayan varsa hemen alayım. Gözüm hiç doymuyor bunlara...! 

Aynısından iki kere aldığım bile oldu kaç kere ya da farklı boy olduğunu sanıp da aynı boy çıkan! Aldıkça aldıkça derken koyduğum çekmece de ağzına kadar doldu bir süre sonra. Aradığımı bulmak zor oldu, bende olup olmadığını unuttuğum oldu, çekmecenin arkasında kalıp gözümden kaçan oldu... 

Derken olaya bir çözüm bulmak gerekti tabi. Ama Allahtan çok akıllıyım ki bu çözümü bulmak çok kolay oldu yine...!!!

Kendime göre tasnif etim şekilli delgeçlerimi ve her birinden bir örnek basarak (çıktı alarak!!!) yapıştırdım bir kartona. Bakınız yandaki resim :) Şimdi bakınca bir çırpıda görüyorum neyim var, ne şeklim var.

Bir de tüm harflerin olduğu bir setim var ama ona gerek görmedim. Sonuçta her harften bir tane var, abartmaya da gerek yoktu yani :)

Aşağıdakiler temel şekillerim. 

Farkedeceğiniz üzere kare olanların ebatları hemen hemen aynı. Bunun önüne geçebilmek için artık taktiğim şu: Delgeç alınmadan önce bir çıktısı alınarak şablonun üzerindeki ilgili şekille karşılaştırılacak ve örtüşmezse eğer alınacak. Öyle her görülen delgece atlanmayacak!


Bu en sevdiğim kategori olup yılbaşı"tema"lıdır. Şu ara büyük boy çam ağacı delgeci bulma telaşındayım. Çok accccayip projelerim var!



Bunlar da çiçek-bitki tayfası! Aslında en baştakini ben ayçiçeği niyetiyle kullansam da şimdi farkettim ki güneşe de benziyor. Olsun, zararı yok, kullanılabilir :)



Hayvanlarda bir "ayı" fazlalığı var, bunu ben de anlamadım neden???!!!

Derhal çeşit arttırma olayına girilmeli







Bunlar da kenar-köşe grubu. Kart hazırlarken çok işe yarıyorlar. Aslında tüm şekilli delgeçler "scrapbooking" projeleri için harika ve çok kolaylaştırıcı. 




Ortadaki resmin en başındaki iki taneyi yeni aldım. Mutlaka duymuşsunuzdur Martha Stewart'ı. İşte onun ürünlerinden bu ikisi. Henüz kullanmadım ama sabırsızla bekliyorum bunlarla yapacaklarımı. 

Aaaa? yoksa duymadınız mı hiç Martha Stewart'ı? Televizyonda programları da gösteriliyor. Tıklayın o zaman burayı, dalın sayfalarına biraz. Doğrudan delgeçlerine bakayım derseniz eğer o zaman da buraya lütfen.


Bunlar da delgeç gibi olup delmeyen ama boyut verenler... 




Morlu olanların en sağındaki pek çıkmamış ama çok merak ettiğinizi bildiğim için söylüyorum; orada birbirine tokuşan iki kadeh kabartası var. 

Bunlar da neyin nesiymiş yav derseniz eğer google'da "embossing punch" diye arattırın, karşınıza çıkan çeşitlere inanamayacaksınız...

    Neyse, bugünlük de benden bu kadar.
Saat neredeyse gece 2 oldu.
Çoğunuz kimbilir kaçıncı uykunuzdasınızdır?
En güzel rüyalara dalmanız dileğiyle... :)



4 yorum :

  1. Öncelikle şekilgeçlerinizi güle güle kullanın. Allah çeşidinizi arttırsın diyelim :) Sayenizde beni de bir şekilgeç tutkusu sardı.. Haftaya kuzenim Amerika'ya gidiyor. Ona sipariş vermeyi düşünüyorum. Yurtdışında çeşidin daha bol olduğu kesin ama fiyatları hakkında bir bilginiz var mı? Özellikle bordür delgeçlerinin..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amnın! Ne güzel işte! Hiiiiiç düşünmeyin verin birkaç tane sipariş kuzeninize. Ebay-com'dan alırsa eğer mağaza fiyatlarından bile düşük fiyata bulabilirsiniz. Mağazalarda bile en fazla 10-15 dolar arası. Yani Türkiye'den kat kat ucuza...

      Düşünmeyin alın :))

      Sevgiler

      Sil
  2. Merhaba verdiginiz linkten alisveris yapsak turkiyeye gonderiliyor mu? Kargo ucreti, gumruk olaylari falan nasil oluyor? Bilginiz var mi acaba?

    YanıtlaSil
  3. Merhaba verdiginiz linkten alisveris yapsak turkiyeye gonderiliyor mu? Kargo ucreti, gumruk olaylari falan nasil oluyor? Bilginiz var mi acaba?

    YanıtlaSil