14 Mayıs 2011

FRANSIZ DÜĞÜMÜ


Aslında Pazartesi günü birşeyler yazacaktım ama olmadı, evdeki hesap çarşıya hiiiiiç uymadı... Biraz sıkıntı, biraz keder, Ankara'nın kasvetli havası, belimin ağrısı derken Cumartesi'yi getirdik! 

Ne yapalım, bu hafta da böyle olsun...

Fransız düğümü yapalım dedim  bugün.

Biiiirsürü yerde kullanılabilecek bir "nakış tekniği". İnternette oldukça fazla sayıda örneklerini bulabilirsiniz. Aşağıdaki resimlerin üzerlerine tıkladığınızda da bunların kaynak sitelerine giderek yapılışlarını görebilirsiniz. "French knot" olarak google'da ya da youtube'da aratırsanız da birçok siteye ulaşabilirsiniz.
Ancak yine üzülerek şunu söylüyorum ki Türkçe internet sayfalarının çoğu hep yabancı kaynaklardan yapılan alıntılarla dolu. Buraya kadar sorun yok, hepimiz alıntı yapıyoruz, başka sitelerden birşeyler görüp beğeniyoruz, ama beni üzen (ve kızdıran) bu alıntılar yapılırken hiçbir şekilde kaynak gösterilmemesi. Başkalarının emeğini çalmak, "kopyala-yapıştır"la kendi sitesine koymak hiç kabul edilebilir birşey değil...

Gerekli Malzemeler:
-İplik.
-İğne.
-Kumaş.
-Makas.





Ben burada ünlü "mutfak" bezlerimden kullanacağım yine :) Ama siz biraz daha delikli ve yumuşak bir kumaş seçerseniz eğer çok daha kolay olur. İp olarak da simli ipler çok güzel duruyor.

İpinizden yaklaşık yarım metre kesin, iğneye geçirin ve diğer ucuna bir düğüm atın.



İğneyi kumaşın altından üst yüzüne çıkartın. Düğüm altta kalacak.


Ardından iğneyi şekildeki gibi tutun. Yani ip iğnenin üzerinde dursun.


Kendinize doğru olacak şekilde ipi iğnenin üzerinden iki kere dolandırın



İpin bollaşmaması ve tabii ki düğümün de bol olmaması için başparmağınızla şekildeki gibi ipin üzerine bastırın.


Ve tekrar iğneyi kumaşın ön yüzünden arka yüzüne doğru batırın. Batıracağınız yer iğnenin çıktığı yerin hemen yanı olacak, aynı yer DEĞİL. Eğer delikli bir kumaşla çalışıyorsanız, bir önceki kullandığınız yerin hemen yanındaki delik olabilir.
Ardından iğneyi yavaşça çekin. Bunu yaparken ön yüzde başparmağınızla tuttuğunuz ipin bollaşmamasına dikkat edin.


Eğer düğümlerin daha büyük olmasını istiyorsanız iğneye iki yerine üç,dört, istediğiniz sayıda, ipinizi dolayıp daha büyük düğümler oluşturabilirsiniz.


Çok faydalandığım bir kitabım bar. Fransız düğümü de geçiyor içerisinde. Onu da aşağıya ekliyorum. Aslında tarayıcıdan çıkarsaydım daha iyi olacaktı ama yarım sayfa için tarayıcıyı kurmaya öyle üşendim ki! Hazır fotoğraf makinası da elimdeyken, çekiverdim sayfanın resmini, ekledim :)





Ama hala derseniz ki "yok valla, biz senin anlattığından hiçbişi anlamadık" diye, o zaman aşağıdaki resimlerin üzerlerine tıklayın... Aslında benim anlatmaya çalıştıklarımı anlamış olsanız bile yine de bakın. Ben üst sırada sağdaki kuzulara bayıldım! Bir kısmının anlatımı da mevcut.
Burada da Youtube'da gayet anlaşılır bir video var, izleyin derim.












Hepsi de çok güzel değil mi? Hadi bakalım, boş durmak yok, alıştırın elinizi. Eminim biraz da yaratıcılığınızı kullanarak siz neleeer neler yaparsınız bu fransız düğümüyle :))

Ahhh... buraya bir güneş resmi koymayı ne çok isterdim ama ne yazık ki Ankara'ya bahar gelmedi, gel-mi-yooooor. 

Resmen resimdeki kızgın bir bulut grubu mesken bildi burayı, gitmek bilmiyor!


Hergün yağmur, her gün bulut, hergün soğuk... 

Mayısın ortası geldi, hava sanki bildiğin Şubat, hadi olsun Mart. Akşamları hala kalorifer. Ama bu kadar da olmaz ki...!

Babamın şaşmak bilmez hava tahminleri bile tutmuyorsa artık, ortada ciddi bir durum var demektir :)

Ama ben yine de , tüm hava muhalefetine karşın, içinizdeki güneşin sizi ısıttığı masmavi bir Cumartesi diliyorum.

Gününüz güzel olsun!


SEVDİĞİM BİR SÖZ...

Hiç kimse sizin izniniz olmadan, size kendinizi değersiz hissettiremez.
(Elenor Roosevelt)



Hiç yorum yok :

Yorum Gönder