1 Mayıs 2011

BATTANİYE DİKİŞİ

PARİS TEYELİ, BATTANİYE İĞNESİ, APLİKE DİKİŞİ, DÜĞME İLİĞİ DİKİŞİ

Araştırırken farkettim ki benim battaniye dikişi diye bildiğim tekniğin aslında birsürü daha farklı adı varmış. Herbir isimle araştırdığınızda karşınıza bir sürü örnek çıkabiliyor ama üzülerek söylüyorum ki yabancı kaynaklar da yapımı çok daha güzel ve net anlatılmış bu tekniğin...

O zaman onlara da bakalım bir derseniz eğer "blanket stitch" diye arama yapın. Ayrıca youtube'dan da onlarca video bulabilirsiniz bu konuda...
Burada sadece bu tekniğin yapılışını göstereceğim. Bunu öğrendiniz mi, keçe, kumaş süslemeleri, aplikeler size çocuk oyuncağı gelecek. Zaten bu dikiş tekniği de çocuk oyuncağı kadar basit!

Gerekli Malzemeler:
-İplik.
-İğne.
-Kumaş.
-Makas.


İpliğinizden yarım metre kadar kesin ve iğnenize geçirin. Diğer ucuna ise bir düğüm atın.

İğneyi kumaşınızın kenar kısmına yakınca bir yerden geçirin ve çekin. Düğüm kumaşın arka yüzünde kalacak.

Bir sonraki dikişi kumaş kenarı boyunca ve bir önceki dikişten yaklaşık yarım santim ileriye doğru ve yine arkadan öne doğru yapacaksınız. Ben soldan sağa yapıyorum ama diğer yöne de doğru da yapabilirsiniz.

Kumaşın ön yüzü



Kumaşın arka yüzü




İlk ilmek hariç diğer ilmekler daha sıkı olsun. Ama çok çekip de kumaşı büzmemeye dikkat edin.



İğneyi soldaki şekildeki gibi ipin altından geçiriyoruz ve çekiyoruz. Ancak çok sıkı olmamasına dikkat edin ilk ilmeğin. Çünkü tüm kenarları bitirip oraya geldiğimizde bol olması işimizi kolaylaştıracak.

Ardından iğneyi yine kumaşın arka yüzünden ön yüzüne batırın. Arada bıraktığınız mesafelerin eşit olmasına dikkat edin.




İğneyi çekerken yine ipin altından geçirerek çekin.





Köşeye geldiğiniz zaman izlemeniz gerek yol şu: aynı noktadan üç kere batıp çıkacaksınız.








 Tüm kenarları bitirdiniz ve başladığınız noktaya geldiniz. Resimdeki gibi son ilmeği ilk baştaki ilmeğin içerisinden geçirerek yapıyoruz. Bu yüzden ilk ilmeği biraz bol bıraktık. Aksi halde ilk ilmeğin eğikliğini düzeltme şansı pek olmuyor.

Bunu yapıp eğik ilmeği de düzelttikten sonra ipi kumaşın arkasında düğümleyerek sabitleyin, ipin fazlalık kısmını kesin




Rahat görülebilsin diye ben çok kalın bir ip kullandım. Biraz daha ince bir iple çok daha güzel görünecektir. Dikiş ipliği bile kullanabilirsiniz.


Bu teknikle ayrıca üst üste koyacağınız iki kat kumaşı kenarlarından birbirine ekleyebilirsiniz de. 




HAYIRLI PAZARLARINIZ OLSUN... :)
Çelik'in yeni albümü çıkmış. Albüm dediğim 3 şarkılık. Ben çok beğendim. Tavsiye ederim. Dinlemek isterseniz eğer bir şarkısına buradan ulaşabilirsiniz.

Dinleyin, ama beğenirseniz eğer albümünü de alın...



Bir kibrit çak kalbimi yak, söndür at yere ez geç beni.
Bir nefes çek üfür ruhuma, can ver bana yaşat beni.
Her nefeste derin derin, bir öldür, bir dirilt, güldür beni.
Tam şu anda tam önünde, ölürüm inan ömre keder...

Duman altında kaldım, göz gözü görmüyor.
Kalp gözü ver Allahım, can buna dayanmıyor.

Ben kibritçi kız değilim ki, aşk ateşi sönünce çağır beni
Bir kibrit çak kalbimi yok, söndür at yere ez geç beni

Sen istersen her şey biter, herşeyi boş ver sen gel yeter.
İsmin yeter cismin yeter, seslen yeter emret yeter.
Tam şu anda tam önünde, ölürüm inan ömre keder...

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder