26 Nisan 2011

PEÇETE VE PEÇETEYLE KAPLAMA

Bayılıyorum şimdiki peçetelere, her biri resmen birer tablo gibi, insan kullanmaya kıyamıyor!

Taaaaa çocukluktan gelen bir alışkanlık ben de peçete biriktirmek. Hatırlıyorum da eskiden üzerinde sıradan papatya deseni olan peçeteler yeni çıkmıştı, offfffff, ne kadar değişik gelmişti, bayılmıştım. Şimdi ise mutfakta günlük kullanmaya bile daha güzelleri var.

Aşağıdakiler peçetelerimin içinde hemen hemen en çok sevdiklerimden, yurtdışından almıştım. Abim bunları alırken de çok dalga geçmişti benimle, Türkiye'de peçete mi yok diye. "Var, var ama bu desenler yok ki" cevabı soru-cevap diyaloğunu uzatacağını düşünerek sanırım sadece gülümsemiştim :) Bunları birşeyler kaplamak için kullandıkça hem iyi ki de almışım diyorum, hem de her seferinde bu konuşmayı hatırlıyorum :)




Peçeteyle birşeyler kaplamak bir ara hastalık halini almıştı bende. Neyse ki sonra başka birşeye yöneldim de biraz ara verebildim. Ama elimde o kadar çok şey birikti ki kaplayacak, her an son hız yine girişebilirim.

Ben peçete kaplama diyorum ama aslında peçete dekupajı diye geçiyor. Dekupaj falan deyinde öyle korkmasın gözünüz, işlem çok basit: zemini boya, peçeteyi yapıştır, vernikle! Tabi ki incelikleri var, onları da bu hafta içerisinde anlatacağım.

Neler mi kaplayabilirsiniz peçeteyle? Yani peçete dekupajı nelere olur? Cevap veriyorum: HERŞEYE...! Ahşap, plastik, metal, cam... herşeyi kaplayabilirsiniz. Ben en çok teneke kutuların üzerini kaplamayı seviyorum. Bakınız Şekil 1 A :





İnanın çok güzel şeyler çıkabiliyor ortaya. Hatta bunlardan bir set bile oluşturabilirsiniz.

Bunun için de bakınız Şekil 2 A: Kahve koymak için teneke, bardak altlığı için ahşap, kürdanlık için cam ve şeker kutusu için de plastik kapladım.
Renkler neden iki resimde farklı çıkmış anlamadım. Aslında süper fotoğraf çekerim ama...? Kesin makinadandır canım...



Bu kullandığım peçete öyle bereketliydi ve kimlere gitmedi ki bundan???? İstesem bir daha bu kadar idareli kullanamam sanırım :)

Soldakini tahta kaşıkları koymak için ocağın yanında kullanıyorum. Sağdaki ise neskafe kutusu olup, rafta diğer takımıyla bir arada duruyor.




Bu da ahşap üzerine bir kaplama. Hatta peçete ufak geldiği için boyayla
tamamlamıştım. Üzerine biraz sim, yan kısımlara bordür olarak çıkartma ve vernik.




Güzel bir mutfak tablosu hazır. Bunlardan güzel ev hediyesi olacağına da inanıyorum, kendi emeğinizle hazırladığınız, her bakıldığında insanların sizi hatırlayacağı bir hediye... Şahsen benim hoşuma giderdi... :)

Elinize geçen güzel peçeteleri atmayın. Etrafınızdakilere söyleyin, onlarda sizin için biriktirsinler. "Gün"lere gittiğinizde gördüğünüz güzel peçetelerden birer ikişer tane isteyin, koyun çantaya.
Teneke kutularınızı atmayın, geri dönüştürün. İnanın bir teneke salça kutusu bile temizlenip kaplandığında harika bir kalemlik, kaşıklık, saksı, vazo, ıvır zıvır kutusu... olarak karşınıza çıkacaktır.

Hem böylece el uğraşınız size daha ucuza malolacaktır....

Benden söylemesi, gerisi size kalmış ;)

Gününüz güzel olsun efenim....



Hiç yorum yok :

Yorum Gönder