22 Nisan 2011

MIKNATISLAR

...güpgüzel bir Ankara günü bugün : Güneşli, ılık , cıvıl cıvıl... Çoooook güzel bir Cuma günü geçirdim, uzuuuuun süredir görmediğim arkadaşlarımla buluştum, görüştüm, yedim içtim, balon uçurdum. Bugün yirmiiiiki nisaaaaan, hep neşeylennn doluyooo insaaaan... :)
Elimde olsa evimin tüm duvarlarını metal tabakalarla kaplatıp birşeyler tutturmayı isteyen bir insanım... Vallahi! :) Arkasına mıknatıs yapıştırıp da kullanamayacağım birşey yok sanki şu dünyada. Bir sürüüü mıknatısım var, tabaka, yuvarlak, şerit, yapışkanlı... 

Mıknatıskoliğim ben!

Evet evet, aynen öyleyim...!!! 

Gördüğüm zaman dayanamıyorum... Bir çeşit hastalık olsa bu!

İşte en değerli mıknatıs stoğumdan birkaç nadide parça :)

Şerit olan uzun zaman öncesine ait. O zaman bu kadar kolay değildi mıknatıs bulmak. Sanırım Suluhan'ın alt katında bir yerden almıştım. Annemlerin evindeki buzdolabı süslerinin hemen hepsinin arkasında bundan var! 

Tutma gücü çok fazla olmayıp hafif şeyler için rahatlıkla kullanılabilir...
  
  
Yandaki yuvarlakları ise yine Ulus'ta bulmuştum. Tamer Ticaret'i bilir Ankaradakiler. Zaten İstanbul gibi çok fazla seçenek yok Ankara'da bu tür şeyleri satın almak için... 

Yanlış malla dolu gelen bir konteynirları olmuş dediklerine göre. Bu mıknatıslar da oradan çıkmış. Gördüğümde tam bir sürpriz olmuş benim için, hazine görmüş gibi atlamış, bulabildiklerimin de hepsini almıştım :) 

Şerit mıknatısa göre tutma güzleri daha fazla.
   
Uzun zaman oldu Ulus'a gitmeyeli, incik boncuk alışverişi yapmayalı... Artık ağır taşıyamamam, ayakta fazla duramamam, stoklarımın fazla oluşu nedeniyle pek bir malzemeye ihtiyaç duyuyor olmamam gibi sebepler etkin tabiiiiiy ki! 

Ama en kısa sürede gitmeyi istiyorum. Çıkrıkçılar yokuşuna da çıkacağım. Ne hazineler var orada... :)
Bunları ise bilmeyen yoktur sanırım! Canım şu restoranların, marketlerin... reklam amaçlı posta kutularına attıklarından... Benim en çok işime yarayanlar da bunlar. Sağolsun arkadaşlarım da bunu bildiğinden kimse atmıyor eline geçenleri, biriktiriyor, bana getiriyor :) 

Kesmesi kolay, yapıştırması kolay... En çok fotoğraf ve kumaş/keçe yapıştırma projelerinde kullanıyorum bunları.
  
  
Yan resimde gördüklerinizi gittigidiyor.com'dan almıştım. "Neodyum mıknatıs" diye aratırsanız eğer bulabilirsiniz. 

Minik olduklarına bakmayın, çok çok güçlüler. Ağır birşeyi çok rahat taşıyabiliyorlar.

Yapıştırdığınız yerden bile zor ayrılıyorlar. Büyük, ağır şeyleri de rahatlıkla tutuyorlar...

Gelelim elinizdeki mıknatısları nerelerde, nasıl kullanacağınıza. Bu arada şunu da söyleyeyim sıcak slikon ile rahatlıkla yapıştırabilirsiniz. Tabaka şeklinde olanlar da ise pritt türü bir yapıştırıcı ya da uhu kullanabilirsiniz.









Resimdeki "pempe gönlüm sende" gülü tığ ile yapmıştım. Hatta bir dolu yapmıştım. Nasıl yaptığımı ilerleyen günlerde anlatacağım. Ortasına yapıştırdığım mavi şey de kırık bir küpe parçasıdır.
(atmayıııııııııııııın)


16 Nisan 2012 - Pazartesi

Eğer bu güllerin nasıl yapıldığını merak ediyorsanız burayı tıklayıp siz de öğrenebilirsiniz...

Biraz garip oldu biliyorum, genelde geçmişe doğru link verilir ama ne biliiiim, benim ki de böyle oldu :))
  
Bunlar da yine tığla yaptığım başka bir çiçek. Bunun arkasına da tabaka mıknatıslardan yapıştırdım. Kesmesi çok kolay. Yapıştırdıktan sonra keserseniz eğer daha kolay olur.
  













Bunlar da benim şu meşhuuuuuur mutfak bezlerim ile yapılmış iki parça. Anneciğim kesmişti, sağolsun. Üzerindeki renkli plastiklerin adını tam olarak bilmiyorum. Tuhafiyelerde satılıyor küçük kutular içerisinde. Pahalı birşey değil, bir kutu yaklaşık 1 - 1,5 lira. Sanırım tülbent kenarlarını işlerken de bu plastik boncuklardan kullanılıyor. Ben çok seviyorum bunları.


Aşağıdaki resimde gördüğünüz yakışıklı çocukla o çok güzel kız ben ve abimin çocukluk resimleri. Abim için birşey diyemem ama ben hağlaaaa resimdeki kadar tatlıyım (ehi) :)

Bu fotoğrafları küçük boy yaptırıyorum. Yani normal boyuttaki bir fotoğraf kağıdına yanyana ikişer tane olmak üzere 6 fotoğraf sığdırıyorum. Sağolsun ilkokuldan bu yana düzenli gittiğim ve evimizin yakınındaki fotoğraf sütüdyosundaki çalışanlar nazımı çekiyor, hiiiiç söylenmeden istediğim şekilde çıkarıyorlar fotoğrafları. Bu şekilde buzdolabınızın üzerinde küçük bir albüm bile oluşturabilirsiniz. 

Gördüğünüz üzere burada da tabaka mıknatıslardan kullandım, hem de şu reklam amaçlı olarak dağıtılanlardan :)


Reklam amaçlı olan mıknatısları kullanılır duruma getirmek için ben ılık suda bekletiyorum biraz. Zaten üstteki kalın kağıt kısmı bir süre sonra kendiliğinden bile çıkabiliyor. 

Kalan kısmı ise küçük bir el fırçasıyla temizliyorum. Mesela eski diş fırçanızı bu amaçla kullanabilirsiniz.

Bu arada aklıma gelmişken söyleyeyim, mıknatısı yapıştırırken doğru yüzeyini yapıştırdığınızdan emin olun. Gözünüzle ayırt edemiyorsanız eğer metal bir yüzeye yapıştırarak denemesini mutlaka yapın, sonra pişman olmayın :)

Ben defalarca yanlış yüzeye yapıştırıp geç farkedip mıknatısı boşa harcayıp... falan falan...
Yukarıdaki pembe tavşan ya da kedi olma ihtimalini içeren şeyi de tığ ile ördüm. Mıknatıs, bir düğme, iki de göz. Hepsi bu!

 Mandalları hepinizin bildiğine eminim. Bir milyoncularda 4 tanesi bir arada satılıyor. 


Ama ben ne yaptııııım? 

Almadııııım!!! Kendim yaptım :) Gayet de kolay işte. Çiçeğin yapraklarındaki damlalar simli yapıştırıcılardan, boyutlu gibi oldu :)

Saati Bernardo'dan almıştım. Aslında tam da benim düşündüğüm şeyi yapmışlar, çok sinirlendim! :))

Pilin biraz yukarısında sağda ve solda demin bahsettiğim neodyum mıknatıslardan var. Dedim ya, çok ağır şeyler için rahatlıkla kullanabilirsinizi. İşte Bernardocular da aynen öyle yapmış! 

Bir daha fikirlerimi uygulamaya koymadan kimseye bahsetmeyeceğim. 

Bu da bana ders olsun :))
  
Eveeeet, bakalım bugün neler öğrendik;

1. Mıknatıslar çeşitli formlarda olabiliyor,
2. İstediğiniz bir sürü objeyi "mıknatıs"layabilirsiniz,
3. Reklam amaçlı elinize geçen mıknatısları asla atmayın, etrafınızdakilere söyleyin onlar da atmasınlar,
4. Bugün ekstra mutlu muyum ne?

Haydı kalın sağlık ilen, güler yüz ilen....

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder